- Autor
- Biełuszko Katarzyna (Akademia Morska w Gdyni)
- Tytuł
- Oczekiwania klientów hotelowych dotyczące cen w Internecie a działania hoteli na rynku elektronicznej dystrybucji
Customer Expectations for Online Hotel Prices and Hotels Activities on the E-market - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 304, s. 40-49, bibliogr. 26 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie : rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju
- Słowa kluczowe
- Oczekiwania klientów, Hotelarstwo
Customer expectations, Hotel industry - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule autorka prezentuje przegląd i analizę literatury obcej oraz wyników badań na temat zachowań klientów poszukujących usług zakwaterowania i dokonujących rezerwacji przez Internet oraz ich oczekiwań dotyczących cen noclegów. Przedstawia ponadto - z perspektywy hoteli - problem związany ze współpracą z turystycznymi pośrednikami internetowymi, obejmujący ustalanie cen w poszczególnych kanałach dystrybucji. Autorka rozważa rozwiązanie dla hoteli, które z jednej strony pozwala utrzymać lojalność klientów, a z drugiej strony ułatwia skuteczną współpracę z internetowymi pośrednikami. Zastosowana metoda badawcza obejmuje przegląd literatury oraz jej krytyczną analizę(abstrakt oryginalny)
In this article the author presents an overview and analysis of foreign literature and available research on customer behavior and expectations of customers looking and booking accommodation services via Internet. Moreover, from the perspective of hotels the paper shows a problem connected with the collaboration with e-intermediaries including the issue of setting prices in individual distribution channels. The author proposes the solution which on the one hand maintains customer loyalty, on the other allows effective collaboration with online intermediaries(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- 1st Barometer Accor Research 2012, http://www.accor.com/fileadmin/user_upload /Contenus_ Accor/ Presse/barometre_accor/1st_barometer_accor_research_2012.pdf .
- A Sleeping Giant Awakens - Eastern Europe's Online Travel Market, PhoCusRight.com, September 2012.
- Biełuszko K., Stan i kierunki rozwoju elektronicznego rynku usług hotelarskich w Polsce, praca doktorska, Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego 2007.
- Booking patterns of guests in independent hotels, World Independent Hotels Promotion 2011, www.wihphotel.com.
- Carrol B., Siguaw J., Evolution in Electronic Distribution: Effects on Hotels and Intermediares, "The Center for Hospitality Research" 2003, no. 3 (5).
- Carvell S.A., Quan D.C., Exotic reservation - Low price guarantees, "International Journal of Hospitality Management" 2006, no. 27, p. 162-169.
- Demircifti T., Cobanoglu C., Beldona S., Cummings R., Room Rate Parity Analysis Across Different Hotel Distribution Channels in the U.S., "Journal of Hospitality Marketing & Management" 2010, no. 19 (4), p. 295-308.
- Estelami H., Bergstein H., The impact of market price volatility on consumer satisfaction with lowest price refunds, "Journal of Services Marketing" 2006, no. 20 (3), p. 169-177.
- Fan Y.W., Ku E.C.S., On-Line Pricing in the Hotel Industry: A Multilevel Analysis, "Journal of Global Business Management" 2008, vol. 4, no. 1.
- Gomez.com, State of Online Travel, Waltham, MA, Gomez 2000.
- Jupiter Media Metrix, Travel Consumer Survey, New York, Fenruary 2002.
- HOTREC's Benchmarks of Fair Practices in Online-Distribution, Hotrec Hospitality Europe, Limassol/ Brussels 2012.
- Kim W.G., Ma X., Kim D.J., Determinants of Chinese hotel customers' e-satisfaction and purchase intentions, "Tourism Management" 2006, no. 27, p. 890-900.
- Lee B., Lee W., The effect of information overload on consumer choice quality in an online environment, "Psychology and Marketing" 2004, no. 21 (3), p. 159-183.
- O'Connor P., An Empirical analysis of hotel chains' online pricing practices, information, "Technology and Tourism" 2002, no. 5, p. 65-72.
- O'Connor P., Online pricing: an analysis of hotel company practices, "Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly" 2003, February, p. 88-96.
- PhoCusWright, Online Travel Marketplace 2001-2003, New York, PhoCusWright 2001.
- Rheem C., Sileo L., Webinar - Empowering Inspiration: The Future of Travel Search, PhoCusWright 2012.
- Rich M., E-commerce: Selling Strategies - travel - book'em: The Internet introduced a middleman to the hotel industry, now hotels want that business back, "Wall Street Journal" 2002, June 10, p. 10.
- Schegg R., Fux M., The Power of Internet Distribution Systems (IDS), Institute for Tourism o f t he University of Applied Sciences Western Switzerland Valais, Sierre, March 2012.
- Sipic N., Room rate parity: A 2010 study of U.S. booking channels, UNLV Theses/Dissertations/ Professional Papers/Capstones. Paper 883, Las Vegas 2010.
- Starkov M., Controlling Distribution Costs in Hospitality, "Hotels Magazine" April 2011.
- Szafrański A., Orbisy znikają, ibisy powstają, www.turystyka.rp.pl, dostęp: 29.01.2013.
- Traveler's Use of Internet, Travel Industry Association of America, DC: TIAA Washington, 2001.
- Tso A., Law R., Analysing the online pricing practices of hotels in Hong Kong, "Hospitality Management" 2005, no. 24, p. 301-307.
- Yelkur R., DaCosta M.M.N., Differential pricing and segmentation on the Internet: The case of hotels, "Management Decision" 2001, no. 39, p. 252-261.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol