- Autor
- Celuch Krzysztof (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie)
- Tytuł
- Rola jednostek Convention Bureau w marketingu regionów turystycznych w Polsce
The Role of Convention Bureaux in Tourism Regions Marketing in Poland - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 304, s. 50-59, tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie : rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju
- Słowa kluczowe
- Marketing
Marketing - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W latach 2001-2013 w Polsce powstało jedenaście organizacji Convention Bureaux, zajmujących się marketingiem regionów turystycznych pod kątem pozyskiwania spotkań i wydarzeń. W tym okresie wybrane z nich adaptowały zagraniczne wzorce, dopasowując je do polskiej sytuacji ekonomicznej, a inne stworzyły własny model działania. Przemysł spotkań jako dziedzina został zauważony przez regiony, co można ocenić poprzez analizę liczby inwestycji o charakterze konferencyjno-targowym. Lokalne władze pozyskują spotkania i wydarzenia, dzięki czemu generują dodatkowe przychody co prowadzi do pobudzenia lokalnej gospodarki. Celem niniejszego artykułu jest pokazanie, że działania Convention Bureaux pozwalają ocenić pozycję poszczególnych miast na rynku spotkań również w skali europejskiej.(abstrakt oryginalny)
In the years 2001-2013 in Poland, there were eleven Convention Bureaux established, working in tourism regions marketing in terms of raising meetings and events. During that period, the selected ones adopted international patterns to fit them to Polish economic situation, while others created their own business model. Meetings industry as a discipline was noticed by the regions which can be assessed by analyzing the number of investments related to conferences and exhibitions. Local authorities raise meetings and events, which had to be a way to generate additional income and boost local economy. The purpose of this article is to show that the actions of Convention Bureaux allow us to evaluate the position of various cities on the meetings market in Europe.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Adler R.B., Rosenfeld L.B., Towne N., Proctor II R.F. Interplay. The process of interpersonal communication, Harcourt Brace College Publishers, For Worth, Orlando 1998.
- Bank Danych Lokalnych GUS, www.stat.gov.pl, dostęp: 2.03.2013.
- Celuch K., Stowarzyszenia i organizacje w przemyśle spotkań. Kompendium, Wydawnictwo Uczelni Vistula, Warszawa 2011.
- Celuch K., Turystyka biznesowa. Produkt i promocja, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Warszawa 2005.
- Celuch K., Dziedzic E., Raport: Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce - Poland Meetings and Events Industry Report, Warszawa 2011.
- Ford R.C., Peeper W.C., Managing Destination Marketing Organizations. The tasks, roles and responsibilities of the Convention & Visitors Bureau Executuve, ForPer Publications in Orlando, Florida 2008.
- Convention Industry Council, APEX Industry Glossary, The glossary of the meetings, conventions and exhibitions industry, Alexandria, VA, USA 2005.
- Organizacja Narodów Zjednoczonych: Terminologia turystyczna. Zalecenia WTO, ONZ-WTO, UKFiT, Warszawa 1995.
- World Tourism Organisation: Measuring the Economic Importance of the Meetings Industry. Developing a Tourism Satellite Account Extension, World Tourism Organisation, Madrid 2006.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol