BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Orfin Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Rola platform internetowych w działaniach promocyjnych jednostek terytorialnych w zakresie turystyki
Role of Internet Platforms in Promotion Activities of Territorial Units in the Area of Tourism
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 304, s. 220-229, tab., rys., bibliogr. 19 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie : rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju
Słowa kluczowe
Promocja, Internet, Turystyka, Jednostki samorządu terytorialnego (JST)
Promotion, Internet, Tourism, Local government units
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Rozwój technologiczny, szczególnie w zakresie komunikowania się, silnie wpływa na sposób funkcjonowania różnych podmiotów, także jednostek samorządu terytorialnego (JST). Działania w obszarze klasycznej promocji są niewystarczającym sposobem dotarcia do zainteresowanych, zwłaszcza w kontekście przyciągania uwagi turystów. Jak wynika z badań GUS, 90% przedsiębiorstw i 70,5% gospodarstw domowych w Polsce w roku 2012 miało dostęp do Internetu, co związane jest z zaspokajaniem określonych potrzeb przy użyciu sieci. JST za pomocą wybranych narzędzi e-promocji zaznaczają swoją obecność w Internecie w postaci m.in. oficjalnej strony internetowej, obecności w portalach tematycznych czy społecznościowych. Artykuł ma na celu wskazanie rosnącego znaczenia Internetu szczególnie w działaniach promocyjnych gmin w zakresie turystyki.(abstrakt oryginalny)

Technological advances, particularly in the field of communication, have influenced the functioning of various stakeholders, including local government units. Activities in the classic promotion area are not enough to reach stakeholders, particularly in the context of attracting the attention of tourists. According to Central Statistical Office research 90% of companies and 70.5% of households in Poland in 2012 had access to Internet, which is related to the specific needs realized in network. Territorial units with selected e-promotion tools can exist in Internet with: the official website, thematic platforms and social networking portals. The article is intended to indicate the growing importance of Internet especially in the promotional activities of municipalities in the field of tourism(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Gister P., Internet, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1995, s. 52, [za:] M. Nalazek, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa 2010.
  2. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  3. Kotler P., Marketing. Analiza, Planowanie, Wdrażanie i Kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  4. Nalazek M., Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa 2010.
  5. Materiały wewnętrzne Fundacji Rzeczpospolita Polska Nasza 2013.
  6. Orfin K., Sawińska A., Sidorkiewicz M., Zastosowanie e-promocji na rynku uzdrowisk, [w:] Uzdrowiska i ich funkcja turystyczno-lecznicza, red. A. Szromek, Proksenia, Kraków 2012.
  7. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2008-2012, Główny Urząd Statystyczny, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Informacje i opracowania statystyczne, Warszawa 2012, www.stat.gov.pl/gus/nauka_technika_PLK_HTML.htm, dostęp: 21.03.2013.
  8. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  9. Sztucki T., Promocja. Reklama. Aktywizacja sprzedaży. Sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa 1997.
  10. Wiktor J., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2005.
  11. Żurawik W., Marketing. Podstawy i kontrowersje, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2005
  12. www.encyklopedia.pwn.pl, dostęp: 21.03.2013.
  13. www.facebook.com/trzebiatow, dostęp: 21.03.2013.
  14. www.gmina.kolobrzeg.pl, dostęp: 21.03.2013.
  15. www.poland.gov.pl
  16. www.portalopolsce.pl.
  17. www.sgh.waw.pl 2013.
  18. www.stat.gov.pl/gus/definicje_PLK_HTML.htm?id=POJ-6037.htm, dostęp: 21.03.2013.
  19. www.wzp.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu