BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zamora Paweł (Akademia Ekonomiczna w Krakowie)
Tytuł
Komputerowe wspomagania procesu nauczania ekonomii politycznej
Computer-Aided Teaching of Political Economy
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1991, nr 346, s. 171-178, bibliogr. 13 poz
Tytuł własny numeru
Prace z zakresu ekonomii politycznej
Słowa kluczowe
Ekonomia polityczna, Nauczanie, Komputerowe wspomaganie dydaktyki, Proces nauczania
Political economy, Teaching, Information technology in teaching, Teaching process
Uwagi
rez., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono nauczanie ekonomii politycznej przy wykorzystaniu nauczania wspomaganego komputerem, które powinno być zastosowane głównie do prowadzenia ćwiczeń jako metoda uzupełniająca w stosunku do tradycyjnych metod.

The paper deals with the possibilities of using computers for teaching political economy. The starting point is the analysis of the state of education at schools of university standing while the model of destination is the use of DSI (didactic information system) for teaching non-information subjects. The paper is an introduction to the problems of the computer-aided teaching. Contrary to the opinions that the practical use of computers for the purpose of teaching should be confined only to information subjects it turns out that the appkication of information tools to the teaching of political economy results in higher effectivenese of teaching. At the same time the individual lines come closer to each other. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bekker K., Jak kształcić, "Wektory Gospodarki' 1989 nr 1.
  2. Czyżo E., Nauczyciel, uczeń, mikrokomputer, "Informatyka" 1985, nr 6.
  3. Empacher A., Perspektywy rozwoju dydaktyki komputerowej, "Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1975, nr 1.
  4. Hotyński M., Symulacja procesów nauczania w systemie PLATO, "Informatyka" 1981, nr 2.
  5. Korczak J., System OSKAR - doświadczenia i kierunki rozwoju, w: Wspomaganie komputerem tworzenia systemów informatycznych, "Prace Naukowe", AE, Wrocław 1983, nr 228.
  6. Korczak J., System PLATO - architektura oprogramowanie i możliwości, w: Wspomaganie komputerem tworzenia systemów informatycznych, "Prace Naukowe", AE, Wrocław 1983, nr 228.
  7. Kruszewski K., Nauczanie programowane w systemie dydaktycznym, PWN, Warszawa 1974.
  8. Kupisiewicz C., Metody programowania dydaktycznego, PWN, Warszawa 1774.
  9. Kupisiewicz C., Rola programowanego nauczania w usprawnieniu dydaktyki, "Studia Pedagogiczne", t. XXV, ZN Osolińskich, Wrocław 1973.
  10. Kurylowicz K., Madej D., Mikrokomputery a edukacja, "Przegląd Techniczny" 1985, nr 13.
  11. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, PWN, Warszawa 1987.
  12. Żurawicki S., Ekonomia polityczna a matematyka, PWE, Warszawa 1961.
  13. Żurawicki S., Metodologiczne problemy nauk ekonomicznych, PWE, Warszawa 1969.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu