BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Janusz
Tytuł
Badanie efektywności systemów e-learningowych w przedsiębiorstwach o rozproszonej strukturze
Evaluation of E-Learning System Effectiveness in Companies whit Dispersed Structure
Źródło
Studia Doktorantów / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2010, nr 9, s. 144-156, wykr., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Edukacja, Szkolenia, , , Nauczanie hybrydowe
e-learning, Education, Training, , , Blended learning
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest pokazanie, że e-learning jest efektywnym narzędziem wspierającym edukację pracowników. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu szkolenia należy zwrócić uwagę, jakie są główne obszary szkoleniowe, którymi chcemy objąć pracowników oraz czy narzędzie to będzie wykorzystane na odpowiednio dużej liczbie pracowników, a także czy będzie eksploatowane z odpowiednią częstotliwością, gdyż są to główne czynniki determinujące efektywność e-learningu. Wykorzystując własne doświadczenia1, literaturę przedmiotu oraz badania przeprowadzone na bazie wybranych firm, które zastosowały technologie e-learningowe, autor postara się przytoczyć pewne prawidłowości charakteryzujące korzystanie z e-learningu. Badanie opiera się na modelu kosztowym narzędzi e-learningowych w organizacjach o rozproszonej strukturze, w którym zwrócono uwagę na wielkość, potrzeby szkoleniowe, obszar działania oraz porównanie efektywności e-learningu ze szkoleniami typu blended learning (szkolenia komplementarne) oraz szkoleniami tradycyjnymi. (fragment tekstu)

This article presents evaluation of e-learning systems effectiveness in companies. E-learning as an educational tool gains credit, however most of the management that decides whether to implement e-learning or not, are still uncertain about its effectiveness. The author tries to show that before the decision is made, a company has to consider not only potential benefits and threats linked with e-learning implementation, but also answer the questions: what is the main type of training in our company and whether the system will allow cost reduction at least to the level of traditional training costs. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bassi, L., How much does eleaming cost?, "Learning in the New Economy Magazine", jesień 2000, http://linezine.c0m/2.l/features/lbhmec.htm.
  2. Dąbrowski, M., Analiza pomiaru efektywności kosztowej procesów e-learningowych, http:// www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=27&id=591.
  3. Finanse, red. J. Ostaszewski, Warszawa Difin, 2005.
  4. Hyla, M., Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  5. Kodeks pracy 2009, http://www.praca.info/kodeks-pracy http://kadry.nf.pl/Artykul/6617/ Kiedy-miekkie-szkolenia-przynosza-twarde-rezultaty/efektywnosc-szkolen-miekkie- szkolenia-szkolenia-doradcze/.
  6. Morrison, D., E-learning Strategies, Wiley 2003.
  7. Sierpińska, M., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, PWN Warszawa 2000.
  8. Włudarczyk, A., Rynek szkoleniowy w Polsce, Kompendium Nowoczesna Firma, Szkolenia w Polsce 2008, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-8877
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu