BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tucnik Miroslav (University of Economics in Bratislava, Slovakia)
Tytuł
Inflation Targeting as a Part of Monetary Policy
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Współczesne problemy finansów, bankowości i ubezpieczeń w teorii i praktyce. T. 2, 2006, s. 163-172
Contemporary Issues in Finance, Banking and Insurance : Theory and Practice. T. 2
Słowa kluczowe
Polityka pieniężna, Inflacja, Banki centralne
Monetary policy, Inflation, Central banks
Uwagi
summ.
Abstrakt
The article deals about the basic assumptions of successful inflation targeting which is a strategy of monetary policy of central banks of Slovak Republic. Slovakia wants to (and also must,) enter the EMU, when it accomplish Maastricht criteria of nominal convergence and will be able to keep its positive development in economic area for a long time period. Criteria of low inflation make a lot of problems, so the National Bank of Slovakia tries to manage it the best it can. Inspired by successes of some other countries (New Zealand, Great Britain and Czech Republic, too) NBS has changed its monetary policy to inflation targeting in order to fulfil mid-term goal ant achieve nominal inflation rate in Slovakia under the level, which is average level of inflation in three countries of EMU with the lowest inflation rate during last 12 months increased maximum +1,5%. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Mishkin F.S.: Inflation targeting in emerging market countries NBER 2000.
  2. Gavura M., Relovsky B.: A Simple Model of the Transmission Mechanism of Slovakia's Economy, its Structure and Properties. Biatec, Vol. 13,2005, No. 4, pp. 12-20.
Cytowane przez
Pokaż
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu