BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szostak Piotr
Tytuł
Mcbank - przyszłość bankowości detalicznej?
Mcbank - Future of Retail Banking?
Źródło
Studia Doktorantów / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 10, s. 138-154, wykr., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Bankowość, Bankowość detaliczna, Kanały dystrybucji, Usługi bankowe, Depozyt bankowy, Kredyt bankowy
Banking, Retail banking, Distribution channels, Banking services, Bank deposit, Bank credit
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza pojęć, zasad działania i warunków funkcjonowania mcbanków oraz przedstawienie przykładów racjonalizacji zasad działania banków. Pierwszy punkt artykułu charakteryzuje pojęcie makdonaldyzacji i mcbanku. Punkty od 2 do 5 prezentują zagadnienia związane z racjonalizacją bankowości i rozwojem mcbanków, obejmując swoim zakresem takie zagadnienia, jak zmakdonaldyzowane kanały dystrybucji usług bankowych, usługi bankowe, stosunki z klientami oraz organizację i zarządzanie bankiem.(fragment tekstu)

The subject of the article is mcbank, its future and the role it plays in the present-day retail banking. The author aims at the presentation of fundamental aspects characterizing the mcbank. These aspects include influence of mcdonaldization on distributions channels, banking services, consumers, organization and management of the bank. In conclusion the author points out that in Poland about 44 per cent of people do not use any bank services or other financial services. In his opinion they are the potential group of future mcbank's customers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarek, ML, 2010, Kredyt reklamowany jak jogurt, Gazeta Wyborcza 6 kwietnia.
  2. Borkowski, T., 2008a, Sklep jak bank, Gazeta Bankowa nr 22 (1022), 2 czerwca.
  3. Borkowski, T., 2008b, Bank zdalnie kierowany, Gazeta Bankowa nr 28 (1028), 14 lipca.
  4. Borkowski T., 2008c, Banki trwają na placówkach, Gazeta Bankowa nr 30 (1030), 28 lipca.
  5. Flejterski, S. i in. (red.), 2005, Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  6. Frei, F.X., 2006, Commerce Bank, Harvard Business School, October.
  7. Gronroos, Ch., 2005, Service management and marketing, John Wiley & Sons LTD, New York.
  8. Hatch, M.J., 2002, Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  9. Lewis W. W., 2005, Potęga wydajności, CeDeWu.pl, Warszawa.
  10. Dolniak, P., 1999, Makdonaldyzacja obsługi, Bank nr 3 - dodatek Prawo i Gospodarka.
  11. Kowalczyk, A., 2004, Optymalizacja sieci placówek banków w Polsce, Bank i Kredyt nr 8.
  12. Ritzer, G., 2008, The McDonaldization of society 5, Pine Forge Press, Los Angeles.
  13. Wypowiedź M. McDowell - wiceprezes Nokii; źródło: http://gb.pl/banki/lista/smartfon- zmienia-bank.html [dostęp: 10.04.2010].
  14. http://home.agh.edu.pl/~woznicki/, [dostęp: 09.04.2010].
  15. http://cio.cxo.p1/artykuly/49822/Segmentacja.w.banku.czyli.dziel.i.spijaj.smietanke.html [dostęp: 20.04.2010].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-8877
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu