BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Maciejewski Grzegorz (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Wyznaczniki jakości badań jakościowych w Internecie
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Jakościowe badania marketingowe w Internecie, 2013, s. 39-56, bibliogr. 26 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Badania marketingowe, Jakość
Internet, Marketing research, Quality
Abstrakt
Przystępując do badań jakościowych badacze poszukują konstruktywnych odpowiedzi na pytania: Jak określać czy szacować jakość prowadzonych badań? Jak można ją zademonstrować w sposób świadomy i pewny? Kwestie związane z dbaniem o jakość badań stały się jednym z najważniejszych problemów badań jakościowych jako takich. Nie chodzi już tylko o samo uznanie ogólnej wartości i znaczenia tego rodzaju badań (np. w zestawieniu z badaniami ilościowymi), lecz o uznanie jakości procedur wykorzystywanych w konkretnym badaniu i uzyskanych dzięki nim wyników. Dlatego punkt ciężkości rozważań dotyczących jakości badań jakościowych przenosi się obecnie z fundamentalnych kwestii filozoficznych i poznawczych na poziom bardziej praktycznych zagadnień związanych z procesem badawczym.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
  2. Flick U., An introduction to qualitative research, Sage, London, Thousand Oaks, New Delhi 2006
  3. Flick U., Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
  4. Domański Cz., Pruska K., Nieklasyczne metody statystyczne, PWE, Warszawa 2000
  5. Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania, red. M. Cieślak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
  6. Kordos J., Niektóre aspekty jakości w statystyce małych obszarów, "Wiadomości Statystyczne" 2002, nr 11
  7. Jakość w statystyce. GUS, Warszawa - www.stat.gov.pl
  8. Fielding N,, Fielding J.L., Linking Data, Sage, London 1986
  9. Bryman A., Quantity and Quality in Social Research, Unwin Hyman, London 1988
  10. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, PWN, Warszawa 2009
  11. Seale C., The Quality of Qualitative Research, Sage, London 1999
  12. Rapley T., Interviews, in: Qualitative Research Practice, eds. C. Seale, G. Gobo, J. Gubrium, D. Silverman, Sage, London 2004
  13. Kolny B., Kucia M., Stolecka A., Produkty i marki w opinii e-konsumentów, Onepress, Gliwice 2011
  14. Williams M., Avatar watching: participant observation in graphical online environments, "Qualitative Researching" 2007, Vol. 7, No. 1
  15. Miller P., Wprowadzenie do obserwacji online: warianty i ograniczenia techniki badawczej, "Przegląd Socjologii Jakościowej" 2012, nr 1, t. 8
  16. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
  17. Zeliaś A., Pawełek B., Wanat S., Metody statystyczne. Zadania i sprawdziany, PWE, Warszawa 2002
  18. Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Zysk i S-ka, Poznań 2000
  19. Hammersley M., Reading Ethnographic Research: A Critical Guide, Longmans, London 1990
  20. Mehan H., Learning Lessons: Social Organization in the Classroom, Cambridge, MA: Harvard University Press 1979
  21. Popper K., Logika odkrycia naukowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000
  22. Badania rynku. Metody, zastosowania. Red. Z. Kędzior, PWE, Warszawa 2005
  23. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
  24. Handbook of Qualitative Research, eds. N. Denzin, Y.S. Lincoln, Sage, Thousand Oaks CA 2000
  25. Mason J., Qualtative Research, Sage, London 1996
  26. Maciejewski G., O jakości w badaniach jakościowych, w: Tendencje w Ekonomii i finansach - Konteksty teoretyczne i rozwiązania praktyczne, red. H. Buk, C.M. Olszak, M. Rowińska, E. Ziemba, Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2013
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu