- Autor
- Wierzbiński Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Zasady analizy kosztów łańcucha wartości
The Rules of Value Chain Cost Analysis - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 291, s. 564-577, rys., tab., bibliogr. 4 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Rachunkowość a controlling
- Słowa kluczowe
- Łańcuch wartości, Analiza kosztów, Koszty
Value chain, Cost analysis, Costs - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule zostały przedstawione najważniejsze zagadnienia dotyczące analizy kosztów łańcucha wartości. Na początku autor określił istotę łańcucha wartości odnoszącego się do przedsiębiorstwa oraz całego sektora. W dalszej kolejności zostały zidentyfikowane i poddane klasyfikacji czynniki kosztotwórcze, na których bazuje analiza kosztów łańcucha wartości. Przedstawiona metoda została następnie wykorzystana do analizy kosztów łańcucha wartości przedsiębiorstwa energetycznego.(abstrakt oryginalny)
In the article the author depicts the most important issues regarding cost analysis of value chain. At the beginning of the article the author defines corporate and sectoral value chain. The article identifies and classifies the most important cost drivers on which cost analysis of value chain is based. The described method was used to analyze the cost of companies operating in energy industry.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Morse W.J., Davies J.R., Hartgraves A.L., Management Accounting. A Strategic Approach, South Western, 2003.
- Nowak E., Wierzbiński M., Rachunek kosztów. Modele i zastosowania, PWE, Warszawa 2010.
- Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, One Press, Gliwice 2006.
- Shank J.K., Govindarajan V., Strategic Cost Management. The New Tool For Competitive Advantage, New York 1993.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol