BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Góralski Bartosz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Wycena marki metodą Brand-driven Earnings
Brand-driven Earnings Method in Trademark Valuation
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 291, s. 160-168, rys., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Wycena marki, Marka, Znaki towarowe, Metodologia wyceny, Wycena
Brand valuation, Brand, Trademarks, Valuation methodology, Valuation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowana jest metoda wyceny marki uwzględniająca wartość dochodu generowaną przez wszystkie aktywa niematerialne i prawne, zarówno przez pryzmat struktury aktywów materialnych i finansowych, jak i z perspektywy strategii marketingowej przyjętej przez przedsiębiorstwo.(abstrakt oryginalny)

This paper presents a method of trandemark valuation based on brand earnings, which takes into account the value of all income generated by intangible assets, from the perspective of both the structure of the material and financial assets, as well as the perspective of the marketing strategy adopted by a company.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 1996.
  2. Borowiecki R., Jaki A., Kaczmarek J., Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw i ich majątku, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  3. Copeland T., Koller T., Murrin J., Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, New York 1990.
  4. Damodaran A., Damodaran on Valuation. Security Analysis for Investment and Corporate Finance, John Wiley & Sons, New York 1996.
  5. Lev. B., Gu F., Measurement, Drivers, Usefulness, Working Paper, Boston 2001, http://pages.stern.nyu.edu/~blev/intangible-assets.doc.
  6. Parr R.L., Royalty Rayes for Licensing Intellectual Propery, John Wiley & Sons, New Jersey 2007.
  7. Rik R., Brand Management: A Theoretical and Practical Approach, Prentice Hall, 2002.
  8. Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.
  9. Solow R.M., Technical Change and the Aggregate Production Function, "Review of Economics and Statistics" no 39, August 1957.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu