- Autor
- Góralski Bartosz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Wycena marki metodą Brand-driven Earnings
Brand-driven Earnings Method in Trademark Valuation - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 291, s. 160-168, rys., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Rachunkowość a controlling
- Słowa kluczowe
- Marka, Znaki towarowe, Metodologia wyceny, Wycena, Wycena marki
Brand, Trademarks, Valuation methodology, Valuation, Brand valuation - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule zaprezentowana jest metoda wyceny marki uwzględniająca wartość dochodu generowaną przez wszystkie aktywa niematerialne i prawne, zarówno przez pryzmat struktury aktywów materialnych i finansowych, jak i z perspektywy strategii marketingowej przyjętej przez przedsiębiorstwo.(abstrakt oryginalny)
This paper presents a method of trandemark valuation based on brand earnings, which takes into account the value of all income generated by intangible assets, from the perspective of both the structure of the material and financial assets, as well as the perspective of the marketing strategy adopted by a company.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 1996.
- Borowiecki R., Jaki A., Kaczmarek J., Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw i ich majątku, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
- Copeland T., Koller T., Murrin J., Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, New York 1990.
- Damodaran A., Damodaran on Valuation. Security Analysis for Investment and Corporate Finance, John Wiley & Sons, New York 1996.
- Lev. B., Gu F., Measurement, Drivers, Usefulness, Working Paper, Boston 2001, http://pages.stern.nyu.edu/~blev/intangible-assets.doc.
- Parr R.L., Royalty Rayes for Licensing Intellectual Propery, John Wiley & Sons, New Jersey 2007.
- Rik R., Brand Management: A Theoretical and Practical Approach, Prentice Hall, 2002.
- Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.
- Solow R.M., Technical Change and the Aggregate Production Function, "Review of Economics and Statistics" no 39, August 1957.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol