BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kucia Michał (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Techniczne aspekty jakościowych badań marketingowych w Internecie
Źródło
Prace Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Jakościowe badania marketingowe w Internecie, 2013, s. 85-103, rys., bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Badania marketingowe, Jakość
Internet, Marketing research, Quality
Abstrakt
Gromadzenie a następnie rejestracja informacji z jakościowych badań marketingowych online powinna się rozpocząć od przygotowania właściwej infrastruktury badawczej, tj. od zapewnienia komputerów stacjonarnych lub urządzeń mobilnych (laptopów, tabletów) z szybkim dostępem do Internetu, które umożliwią komfortową pracę zarówno badacza, jak i respondenta146. Kolejnym krokiem umożliwiającym szybką i sprawną komunikację badacza z respondentem w procesie poboru informacji jest wybór właściwego programu bądź aplikacji internetowej do gromadzenia i rejestracji danych w zależności od wybranej techniki jakościowych badań marketingowych: indywidualnego wywiadu pogłębionego, zogniskowanego wywiadu grupowego czy obserwacji. Wybór oprogramowania (aplikacji internetowych) uwarunkowany jest: realizacją badań w czasie rzeczywistym (synchronicznie) lub w czasie nierzeczywistym (asynchronicznie), celem realizowanego badania (gdzie ważne mogą być niewerbalne zachowania respondentów, co w konsekwencji oznacza konieczność pełnego zapisu przebiegu badania - zarówno dźwięku, jak i obrazu) oraz, co najważniejsze, przyjętą techniką badania (IDI, FGI, obserwacja). W konsekwencji należy wyodrębnić aplikacje przeznaczone przede wszystkim do przeprowadzenia wywiadów oraz do realizacji obserwacji
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. www.livetutoring.com
  2. www.visionlive
  3. www.groupquality.com
  4. www.focusgroupit.com
  5. www.code.google.com/p/oprnmeetings
  6. www.dobreprogramy.pl
  7. www.sotrender.pl
  8. www.brand24.pl
  9. Bieliński J,, Iwińska K., Rosińska-Kordasiewicz A., Analiza danych jakościowych przy użyciu programów komputerowych, "ASK" 2007, nr 16
  10. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011
  11. Niedbalski J., Ślęzak I., Analiza danych jakościowych przy użyciu programu NVivo a zastosowanie procedur metodologii teorii ugruntowanej, "Przegląd Socjologii Jakościowej" 2012, nr 1, t. 8
  12. www.phmed.umu.se
  13. Niedbalski J., OpenCode - narzędzie wspomagające proces przeszukiwania i kodowania danych tekstowych w badaniach jakościowych, "Przegląd Socjologii Jakościowej" 2012, nr 1, t. 8
  14. http://www.ifispan.waw.pl
  15. www.dropbox.com
  16. www.skydrive.live.com
  17. www.drive.google.com
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu