BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ryńca Radosław (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Czynniki mające wpływ na ocenę projektów badawczych realizowanych w uczelni przez instytucje finansujące projekty oraz podmioty współpracujące z szkołą wyższą
Factors Affecting the Evaluation of Research Projects at the University by Funding Agencies and Entities Cooperating with the Institution of Higher Education
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 291, s. 494-502, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Ewaluacja, Prace naukowo-badawcze
Higher education, Evaluation, Scientific-research work
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Ważnym aspektem w zarządzaniu szkołą wyższą jest ocena realizowanych projektów badawczych. Identyfikacja czynników mających wpływ na ocenę projektów realizowanych w szkole wyższej może okazać się użyteczna przy badaniu potrzeb beneficjentów projektu oraz w procesie podejmowania decyzji dotyczących planowania i realizacji projektu. Może być także pomocna przy podnoszeniu skuteczności i efektywności działań związanych z realizacją projektów poprzez wskazanie obszarów, w których należałoby podjąć działania naprawcze. Szczególnie ważne wydaje się zidentyfikowanie czynników mających wpływ na ocenę projektów badawczych, które często współfinansowane są ze źródeł zewnętrznych. W artykule podjęto próbę usystematyzowania dostępnych w literaturze przedmiotu czynników oceny projektów badawczych realizowanych w szkole wyższej, których ocena może być szczególnie istotna z punktu widzenia podmiotów zewnętrznych, w tym instytucji finansujących badania oraz podmiotów współpracujących z szkołą wyższą.(abstrakt oryginalny)

An important aspect in the management institution of higher education is to evaluate research projects at the university. Identifying the factors that influence the evaluation of projects in higher education may be useful in examining the needs of the beneficiaries of the project and assist in the decision making process for the planning and implementation of the project. It can also be helpful in improving the efficiency and effectiveness of activities related to the implementation of projects and identify areas where a corrective action should be taken. In particular, it is important to identify factors that influence the evaluation of research projects, which are often financed from external sources. The article attempts to systematize the available literature evaluation factors research projects in higher education, the assessment of which may be particularly important from the point of view of third parties, including, in particular, research funding agencies and entities cooperating with the institution of higher education.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Barnes T., Pashby I., Gibbons A., Effective University-Industry Interaction: A multi-case Evaluation of Collaborative R&D Projects, European Management Journal, Vol. 20, No. 3, June 2002.
  2. Barnes T., Pashby I., Gibbons A., Managing collaborative R&D projects development of a practical management tool, International Journal of Project Management 24, 2006.
  3. Birnbaum P., Assessment of alternative management forms in academic interdisciplinary research projects, Management Science, Vol. 24, No. 3, November 1977.
  4. Brettel M., Mauer R., Engelen A., Küpper D., Corporate effectuation: Entrepreneurial action and its impact on R&D project performance, Journal of Business Venturing 2011.
  5. Eliat H., Golany B., Shtub A., R&D project evaluation: An integrated DEA and balanced scorecard approach, Omega 26/2008, elsavier.com/locate/omega (dostęp: 10.11.2012).
  6. Huang C., Chu P., Chiang Y., A fuzzy AHP application in government - sponsors R&D project selection, Omega 36/2008, elsavier.com/locate/omega (dostęp: 10.11.2012).
  7. Jordan G., Hage J., Mote J., Hepler B., Investigating differences among research projects and implications for managers, R&D Management, No. 35, 5, 2005.
  8. Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  9. Matczewski A., Problemy dostosowania nauczania i badań naukowych w szkołach wyższych do potrzeb przedsiębiorstw przemysłowych w warunkach globalizacji, [w:] Wyzwania zarządzania jakością w szkołach wyższych, red. T. Wawak, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  10. Niedergassel B., Leker J., Different dimensions of knowledge in cooperative R&D projects of university scientists, Journal Technovation 31, 2011.
  11. Numprasertchai S., Igel B., Managing knowledge through collaboration: multiple case studies of managing research in university laboratories in Thailand, Technovation 25, 2005.
  12. Ryńca R., Kuchta D., Identification of factors influencing the evaluation of the research projects in higher education institutions by project executors and university management, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 250, Wrocław 2012.
  13. Ryńca R., Kuchta D., Transfer of knowledge and technology in Polish higher education, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  14. Rummler G.A., Brache A.P., Podnoszenie efektywności organizacji, PWE, Warszawa 2000.
  15. Schartinger D., Rammer C., Fisher M., Frohlich J., Knowledge interactions between universities and industry in Austria: sectoral patterns and determinants, Research Policy 31/2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu