BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świerk Joanna (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Tytuł
Wykorzystanie strategicznej karty wyników w procesie implementacji strategii uczelni wyższej na przykładzie UMCS
Using the Balanced Scorecard to Implement the Strategy of University on the Example of UMCS
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 291, s. 541-551, rys., tab., bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Rachunkowość a controlling
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Strategiczna Karta Wyników
Higher education, Balanced Scorecard (BSC)
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Maria Curie-Skłodowska University
Abstrakt
Strategiczna karta wyników to nowoczesna koncepcja wdrażania strategii i monitorowania przebiegu jej realizacji. Obecnie coraz częściej znajduje zastosowanie w zarządzaniu uczelniami. Strategiczna karta wyników przekłada misję i strategię uczelni na cele i działania operacyjne, skaskadowane do poszczególnych jednostek organizacyjnych i zrozumiałe dla wszystkich pracowników organizacji. W artykule zaprezentowano przykład praktycznego wykorzystania strategicznej karty wyników w procesie opracowania strategii UMCS.(abstrakt oryginalny)

Balanced Scorecard is a modern concept for implementing the strategy and monitoring the course of its implementation. Nowadays it is increasingly used in managing of universities. Balanced Scorecard translates the mission and strategy of university into objectives and actions cascaded into individual organizational units and understood by all employees of the organization. The article presents the example of practical use of the Balanced Scorecard in the process of developing strategy of UMCS.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. 3rd Generation Balanced Scorecard: Practical Improvements to Facilitate Implementation and Maximize Success, Better Management Web Conference, 2GC Active Management, 2004.
  2. Analiza SWOT UMCS w Lublinie, Ernst & Young, październik 2011.
  3. Analiza zewnętrznych uwarunkowań rozwoju Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Ernst & Young, październik 2011.
  4. Chodyński A., Jabłoński A.S., Jabłoński M.M., Strategiczna karta wyników w implementacji założeń rozwoju organizacji, OW AFM, Kraków 2007.
  5. Diagnoza stanu szkolnictwa wyższego w Polsce, Ernst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, listopad 2009.
  6. Kaplan R.S., [R]Ewolucja Balanced Scorecard: Budowanie organizacji skupionej na strategii, Warszawa 2005.
  7. Kaplan R.S., Norton D.P., Strategy maps: converting intangible assets into tangible outcomes, Harvard Business School Press, Boston Massachusetts 2004.
  8. Kaplan R.S., Norton D.P., Wdrażanie strategii dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  9. Karpuś P. (red.), Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, Wyd. UMCS, Lublin 2006.
  10. Lewandowska A., Likierski M., Strategia tylko na papierze?, "Gazeta MSP", listopad 2005, www.balanced-scorecard.pl.
  11. Mierniki realizacji celów dla UMCS, Ernst & Young, 2011.
  12. Misja, wizja oraz cele strategiczne i operacyjne Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Ernst & Young, grudzień 2011.
  13. Nita B., Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008.
  14. Niven P.R., Balanced Scorecard. Step by step for government and nonprofit agencies, John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, New Jersey 2003.
  15. Propozycja działań w ramach strategii rozwoju UMCS, Ernst & Young, grudzień 2011.
  16. Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku, Ernst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarka Rynkową, luty 2010.
  17. Świerk J., Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa. Studium teoretyczno-empiryczne, Wyd. UMCS, Lublin 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu