BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koržinek Danijel (Polish-Japanese Institute of Information Technology, Poland), Marasek Krzysztof (Polish-Japanese Institute of Information Technology, Poland), Brocki Łukasz (Polish-Japanese Institute of Information Technology, Poland)
Tytuł
Information Architecture Aspects in Voice Portal Design
Aspekty zarządzania informacją w projektowaniu portalu głosowego
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013, nr 158, s. 81-89, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
User-driven information system development
Słowa kluczowe
Zarządzanie informacją, Usługi telekomunikacyjne, Komunikacja miejska
Information management, Telecommunications services, Municipal transport
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Warszawa
Warsaw
Abstrakt
Niniejszy artykuł opisuje zasady projektowania Portalu Głosowego wykorzystywanego w informacji telefonicznej komunikacji miejskiej oraz wpływ Zarządzania Informacją (ang. Information Architecture, IA) podczas jego budowy. IA jest najczęściej omawiane w kontekście projektowania stron internetowych i aplikacji graficznych, ale wiele z jego aspektów można zastosować do innych zadań projektowych. W artykule tym zanalizowano, jak można wykorzystać IA w procesie tworzenia systemu, w którym jedynym sposobem interakcji z użytkownikiem jest mowa. Głównym zadaniem tego systemu jest przekazywanie użytkownikom informacji o komunikacji miejskiej przez telefon. Cel ten osiągnięto poprzez użycie systemu dialogowego wykorzystującego technologię rozpoznawania i syntezy mowy. Procedurę IA zastosowano w kilku fazach projektowania dialogu, zwracając szczególną uwagę na różne ograniczenia tego nietypowego podejścia do interakcji z użytkownikiem. Głównym celem jest zaprojektowanie systemu dostarczającego żądanych informacji w szybki i wygodny sposób. Jest to trudne z kilku powodów: kosztu i ograniczeń czasowych, braku doświadczenia użytkowników w interakcji z podobnymi systemami, braku wglądu w ogólną strukturę systemu, co wymusza na użytkowniku wizualizację struktury we własnym umyśle, treściwej prezentacji znaczącej ilości informacji. Typowych rozwiązań takich problemów, obejmujących nawigację, przeglądanie i wyszukiwanie, nie można bezpośrednio zastosować w takim medium, ale wszystkie mają własne, interesujące odpowiedniki. (abstrakt oryginalny)

The authors of this work have been given a task to create a simple automated voice activated telephony service to aid the already existing call center used for providing information about the public city transport system of the city of Warsaw, Poland. Having little previous experience in designing such systems, the authors used the common principles used in the rest of HCI. This included concepts of User- Centered Design [MaBKSG09] and Information Architecture (IA) [RoMo98]. This paper describes the process and tires to rationalize its usefulness in VUI design. The following chapter describes some basic concepts behind VUI design. After that, the notion of IA and its application to VUI is shown in more detail. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogaards P.J.: From cUStomER to CusTOMer: CX as the Naturally for UX in Business. Polish IA Summit, 2012.
  2. Cohen M.H., Giangola J.P., Balogh J.: Voice User Interface Design. Addison-Wesley Professional, 2004.
  3. De Mori R. (ed.): Spoken Dialogues with Computers. Academic Press, 1998.
  4. Guenther M.: Intersection. How Enterprise Design Bridges the Gap between Business, Technology and People. Morgan Kaufmann, 2012.
  5. Information Architecture Institute: What is IA? www.iainstitute.org, 2007.
  6. Koržinek D., Brocki Ł., Gubrynowicz R., Marasek K.: Wizard of Oz Experiment for a Telephony-Based City Transport Dialog System. Proc. Intelligent Information Systems Conference, Zakopane 16-18 June 2008.
  7. Marasek K., Brocki Ł., Koržinek D., Szklanny K., Gubrynowicz R.: User- Centered Design for a Voice Portal. Proceedings: Aspects of Natural Language Processing, 2009.
  8. Marciniak M. (ed.): Anotowany korpus dialogów telefonicznych. Exit, 2011.
  9. Rosenfeld L., Morville P.: Information Architecture for the World Wide Web. O'Reilly & Associates, 1998.
  10. Skórka S.: Systemy nawigacji w przestrzeni słuchowej. Analiza porównawcza. Conference Paper, 24 August 2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu