BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Palonka Joanna (University of Economics in Katowice, Poland), Porębska-Miąc Teresa (University of Economics in Katowice, Poland)
Tytuł
Social Media for Corporate Brands
Media społecznościowe dla rozwoju marek korporacyjnych
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013, nr 158, s. 112-122, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
User-driven information system development
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Marka, Kanały informacyjne
Social media, Brand, Communication channels
Uwagi
summ.
Abstrakt
Media społecznościowe (SM) to kanały komunikacyjne umożliwiające interakcję między internautami za pomocą różnych technologii komunikacyjnych. Media te opierają się na relacjach między różnymi podmiotami. Mogą to być relacje typu B2C, B2B, C2C, B2A itd. Obecność marek konsumenckich (B2C) w mediach społecznych jest już powszechna. Konsumenci cenią marki w SM, szczególnie na Facebooku i Twitterze, zaś firmy zbierają rzesze fanów i starają się pozyskać ich sympatię, wykorzystując gry, aplikacje czy konkursy. Zainteresowanie obecnością marek biznesowych (corporate Brand - B2B) w mediach społecznościowych nie jest jeszcze tak popularne, jak w przypadku marek konsumenckich, lecz równie ważne. Za decyzjami biznesowymi o zakupie produktów i usług stoją przecież ludzie, którzy są obecni w SM i poszukują tam informacji dotyczących produktów i usług. Wiedzę tę następnie mogą wykorzystywać jako przedsiębiorcy. Firmy obecne w SM mogą osiągać lepsze wyniki finansowe niż te, które nie korzystają z tego medium. Aby osiągnąć realną wartość biznesową, firmy muszą jednak zaplanować odpowiednią strategię działania w SM. W artykule przedstawiono możliwości, jakie oferują media społecznościowe markom biznesowym. (abstrakt oryginalny)

Social media are based on relations between various objects. These can be relations B2C, B2B, C2C, B2A, etc. [PaSr10]. The presence of consumer brands (B2C) in social media is already common. Consumers value brands in social media, especially in Facebook and Twitter, companies gather loads of fans and try to earn their liking, by the use of games, applications, competitions. The interest in corporate brands' presence (corporate brand* - B2B) in social mediastill is not as common as in case of consumer brands, however, equally important. Behind business decisions concerning buying goods and services there are people who are present in social media, and there look for information about the goods and services. They can use this knowledge in their businesses [Tomk12]. Companies present in SM can have better financial results than the ones which do not use this medium. The aim of the article is to present the possibilities offered by social media to corporate brands. The hypothesis will be verified in the next research. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker D.A.: Leveraging the Corporate Brand. http://www.prophet.com/ downloads/articles/AakerCMRPWSsp042.pdf.
  2. Dębski Ł.: W jaki sposób social media zmieniają biznes? http://infosocialmedia.blogspot.com/2009/12/w-jaki-sposob-social-mediazmieniaja. html.
  3. Dębski Ł.: Przyciąganie fanów w trudnych branżach. "Marketing w Praktyce" 2010, No 6.
  4. Dyrek S.: B2B w Social Media - jak wykorzystać swoją szansę. http://oxpress.pl/b2b-w-social-media-jak-wykorzystac-swoja-szanse/.
  5. Kowalczyk D.: Strategia social media a polskie firmy. http://www.damiankowalczyk.pl/2012/06/strategia-social-media-polskiefirmy. html.
  6. Majewski Ł.: Social media zmieniają biznes. "Nowoczesne Zarządzanie" 2010, No 1.
  7. Pacha D.: Czym są społeczne media (social media) i o co w tym chodzi? http://www.goldenline.pl/.
  8. Palonka J., Sroka H. (eds.): Wpływ systemów e-biznesu na organizację w aspekcie mikro i makroekonomicznym. UE, Katowice 2010.
  9. Tomkiewicz A.: Panele strategicznych aktywności. "Marketing w Praktyce" 2010, No 6.
  10. Tomkiewicz M.: Facebook zmienia komunikację w firmach. "Computerworld" 2012, No 9.
  11. http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html.
  12. http://pl.linkedin.com/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu