BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klupś-Orłowska Karolina (Wrocław University of Economics, Poland)
Tytuł
People's Republic of China as a New Direction for Luxury Goods Brands Producers Based on the Example of Activity of Louis Vuitton Moët Hennessy
Chiny jako nowy kierunek ekspansji producentów dóbr luksusowych na przykładzie działań Louis Vuitton Moët Hennessy
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 295, s. 140-149, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Clusters, Networks and Markets in the Asia-Pacific Region
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Rynek dóbr konsumpcyjnych, Dobra luksusowe
Consumption, Consumer goods market, Luxury goods
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Chiny
China
Abstrakt
Celem pracy jest ukazanie niezwykłej ewolucji azjatyckiego, a w szczególności chińskiego, rynku konsumpcyjnego na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Z niszowego wschodzącego rynku przeobraził się on w czołowy cel globalnych producentów dóbr luksusowych, dając producentom wyraźne sygnały na temat zmian zachodzących w globalnej ekonomii. Ukazano przebieg zmian w azjatyckim rynku produktów luksusowych (z wyłączeniem rynku japońskiego) na przykładzie ekspansji koncernu Louis Vuitton Moët Hennessy ze szczególnym uwzględnieniem Chińskiej Republiki Ludowej.(abstrakt oryginalny)

The aim of this study is to show the extraordinary evolution of Asian, and particularly Chinese, consumer market over the last five years. The emerging market niche transformed into a target for leading global luxury goods manufacturers, giving clear signals about changes in the global economy. The paper shows the course of changes in the Asian market of luxury products (with the exception of the Japanese market) on the example of the expansion of the Louis Vuitton Moët Hennessy group with a particular focus on China.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. 2012 China Luxury Study, Bain Point of View, www.bain.com.
  2. Azja i Chiny pokochały LVMH, Puls Biznesu, 4 February 2011, www.pb.pl.
  3. Czarnowski P., Bernard Arnault z LVMH: Dzięki jego bezwzględności luksus wciąż przynosi zyski, Dziennik Gazeta Prawna, 17th February 2012.
  4. D'Arpizio C., Chinese shoppers world's top luxury goods spenders, while China luxury market cools to seven percent growth in 2012, [in:] Luxury Goods Worldwide Market Study, China Edition, Shanghai, December 12, 2012, www.bain.com.
  5. Granot E., Brashear T., From Luxury to Populence: Inconspicuous Consumption, ACR Proceedings, The Marketing of Luxury Goods Conference: An Exploratory Study - Three Conceptual Dimensions; Memphis, vol. 35, Memphis 2007.
  6. Kapferer J.N., Luxury after the crisis: Pro logo or no logo?, European Business Review 2010, www. europeanbusinessreview.com.
  7. Lannes B., Han W., 2012 China Luxury Study, Bain Point of View, December 2012, www.fccihk.com.
  8. Lannes B., Han W., Selling luxury to the Chinese masses, The Wall Street Journal Asia 2010.
  9. LVMH Income Statement, http://www.investing.com/equities/l.v.m.h.-income-statement.
  10. LVMH: The empire of desire. What the world's biggest luxury group will do next, The Economist, Paris, 2nd June 2012.
  11. Stodolak S., Król luksusu, Wprost 2011, no. 51-52/2011 (1506), www.wprost.pl.
  12. Tylko w Chinach - Louis Vuitton bez logo, 31 May 2013, www.luxlux.pl.
  13. Vickers J.S., Renand F., The marketing of luxury goods: An exploratory study - three conceptual dimensions, The Marketing Review 2003, vol. 3, no. 4.
  14. www.lcapitalasia.com/about-l-capital-asia.
  15. www.chiny.pl.
  16. www.lvmh.com.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu