BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wolny Wiesław (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Prosumption - Consumer Creativity in E-business
Prosumpcja - konsumencka kreatywność w e-biznesie
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013, nr 158, s. 145-152, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
User-driven information system development
Słowa kluczowe
Prosumpcja, Komunikowanie przedsiębiorstwo-klient, Preferencje konsumenta, Kreatywność, Przewaga konkurencyjna
Prosumption, Communication company-client, Consumer preferences, Creativity, Competitive advantage
Uwagi
summ.
Abstrakt
Prosumpcja jest ideą ekonomiczną, zgodnie z którą konsument dobra jest jednocześnie jego producentem. Rozwinęła się ona wraz z serią zmian społecznych, w szczególności związanych z rozwojem Internetu, Web 2.0 i biznesu elektronicznego. Artykuł skupia się na prosumpcji w aspekcie konsumenckiej kreatywności. Prosumpcja daje możliwość stałego wzrostu innowacyjnej kreatywności i osiągnięcia większych zysków poprzez redukcję kosztów działów badań i rozwoju. Daje również możliwość zbudowania społeczności użytkowników, zwiększa szanse sukcesu innowacji, gdyż to bezpośredni klienci, a nie działy badań i rozwoju w korporacjach definiują potrzeby. Dlatego umiejętne jej wykorzystanie może być źródłem przewagi konkurencyjnej. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article is focused on prosumption as a form of consumer creativity. In the present economic model creativity as a task lies on the side of the producers, as they have had to deliver innovative products to meet, or even create, consumer needs. In the era of prosumption, it is the consumers who can satisfy their needs for innovation and creativity by creating and modifying products not offered by the manufacturers. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gach D.: Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy klientów. "e-mentor" 2008, No 23, pp. 57-60.
  2. Gajewski Ł.: Prosumpcja - praktyki konsumenckiej innowacyjności. "e-mentor" 2009, pp. 21-25.
  3. GNU Operating System. http://www.gnu.org [accessed: 2012.09].
  4. Kniaziowska K.: O prosumencie - współtwórcy czy złodzieju? http://www.ithink.pl/artykuly/hyde-park/moim-zdaniem/o-prosumenciewspoltworcy- czy-zlodzieju/ [accessed: 10.01.2012].
  5. http://mindstorms.lego.com/en-us/Default.aspx [accessed: 2012.09].
  6. http://designbyme.lego.com/en-us/Default.aspx [accessed: 2012.09].
  7. Ritzer G.: Correcting an Historical Error. Keynote Address, Conference on Prosumption, Frankfurt, Germany, March 2009.
  8. Quain B.: Era pro-sumenta. InterNet Services Corporation of Poland Sp. z o.o., Warszawa 2002.
  9. Tapscott D., Williams A.: Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko. WAiP, Warszawa 2008.
  10. Toffler A.: The Third Wave. Bantam Books, 1980.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu