- Autor
- Borkowska Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Czynniki popytowo-podażowe rozwoju rynku i dystrybucji produktów wysokiej jakości w Polsce
Factors Determining Demand and Supply and Distribution on the Market Regional and Traditional Products in Poland - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 4, s. 46-52, rys., bibliogr. 14 poz.
- Słowa kluczowe
- Popyt, Podaż, Rynek żywności, Jakość produktów żywnościowych
Demand, Supply, Food market, Quality of food products - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Artykuł jest próbą przedstawienia opinii konsumentów oraz producentów na temat żywności tradycyjnej i regionalnej w Polsce. Omawia dotychczasowe, jak i potencjalnie przyszłe zagrożenia, wynikające z początkowej fazy tworzenia się rynku żywności wysokiej jakości tradycyjnej i regionalnej w Polsce. (abstrakt oryginalny)
The article attempts to present situation and consumer's and producer's opinion about traditional and regional food market in Poland. It describes past and future potential dangers resulting from the initial phase of creation of niche food alimentation market in Poland. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bywalec С. 2007: Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania. PWN, Warszawa.
- Begg D., Fischer S., Dornbusch R. 2008: Mikroekonomia. PWE, Warszawa.
- Borowska A. 2007: Charakterystyka konsumentów żywności tradycyjnej/regionalnej w Polsce. Projekt - grantu Agro-Smak 2 Fundacji "Fundusz Współpracy" (maszynopis).
- Borowska A. 2010: Uwarunkowania ekonomiczne i pozaekonomiczne produkcji żywności wysokiej jakości w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa (przyjęte do druku).
- Krajeński K., Zabrocki R. 2008: Rynek produktów tradycyjnych-szanse, potrzeby, możliwości. [w:] Tradycyjne i regionalne technologie oraz produkty w żywieniu człowieka. Wyd. naukowe PTTŻ, Kraków, s. 116.
- Elliott G.R., Cameron R.C. 1994: Consumer perception of product quality and the country-of-origin effect. Journal of International Marketing, vol 2, nr 2. s. 49-62.
- Kuznesof S. et al. 1997: Regional foods: a consumer perspective. British Food Journal, vol. 99. nr 6, s. 199-206.
- Orth U.R., Firbasová Z. 2003: The role of consumer ethnocentrism in food product evaluation. Agribusiness, vol. 19, nr 2, s. 137-153.
- Program Rozwoju Obszarów Wiejskich w latach 2007-2013. MRiRW, Warszawa.
- Rozporządzenie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 grudnia 2006 roku w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej. Dz.U. Nr 5. poz. 38 z 2007 r.
- Rozporządzenie z dnia 15 grudnia 2006 roku w sprawie szczegółowych warunków uznania działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej. Dz. U. Nr 5, poz. 36 z 2007 r.
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 czerwca 2007 r. w sprawie dostaw bezpośrednich środków spożywczych. Dz.U. nr 112, poz. 774.
- Samiee S. 1994: Customer evaluation of products in a global market. Journal of International Business Studies. vol. 25, nr 3, s. 579-604.
- Sodano V. 2001: Competitiveness of regional products in the international food market. 77th EAAE, Seminar, no 325, p. 17-18 August, Helsinki.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol