- Autor
- Roszkowska Paulina (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Raportowanie społecznej odpowiedzialności w świetle teorii i praktyki konkurencyjności przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility Reporting under the Theory and Practice of Competitiveness - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 156, s. 298-309, bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Społeczna odpowiedzialność organizacji : metodyka, narzędzia, ocena
- Słowa kluczowe
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Raportowanie, Społeczna odpowiedzialność, Konkurencyjność
Corporate Social Responsibility (CSR), Reporting, Social Responsibility, Competitiveness - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Corporate Social Responsibility reporting is still new in Poland. Information about environment and social performance is usually published either in separate CSR reports or in annual reports (within the m anagem ent commentary' to the financial statement). This allows the author to undertake the first, introductory empirical analysis if the level of CSR reporting is correlated with the competitive position of a publishing economic unit.(original abstract)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Beckmann S.C., Morsing M., Reisch L.A., Strategie CSR communication: An emerging field, [w:] M. Morsing. S.C. Beckmann (red.), Strategie CSR Communication, DJOF Publishing. Copenhagen 2006.
- Bieniok H., Ingram M ., Marek J., Kompleksowa metoda diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem, AE, Katówice 1999.
- Drucker P., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002.
- Executive Briefing: The Millennium Poll on Corporate Social Responsibility, E nvironics International Ltd. Toronto 1999.
- Freeman R.E., Strategic Management. A Stakeholder Approach, Pitman. Boston 1984.
- Hamel G., Prahalad C ., Compendingfor the Future, Harvard Business School Press, Boston 1996.
- Handy C., Jaki jest cel istnienia firm?, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Helion. Gliwice 2007.
- Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
- Margolis J.D, Elfenbein H .A ., Walsh J.P., Does it pay to be good? A meta-analysis and redirection of research on the relationship between corporate social and financial performance, listopad 2007, http://stakeholder.bu.edu/Docs/Walsh,%20Jim%20Does%20It%20Pay%20to%20Be%20Good.pdf (pobrano 17.04.2009).
- Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
- Pierścionek Z., Jurek-Stępień S., Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
- Prahalad C.K.. Ramaswamy V ., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
- Stankiewicz M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Toruń 2002.
- Szablewski A., Budowanie wartości i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, [w:] A. Szablewski. K. Pniewski. B. Bartoszewicz (red.), Value Based Management, Poltext, Warszawa 2008.
- Szymański W., Czy globalizacja musi być racjonalna?, Oficyna Wydawnicza SGH. Warszawa 2007.
- Szymański W., Źródła sukcesów przedsiębiorstw chińskich, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" 2007, nr 2.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol