BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Godlewska-Majkowska Hanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Komor Agnieszka (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Tytuł
Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw sektora motoryzacyjnego w Polsce i w Europie
Conditioning of Automotive Sector Enterprises Competitiveness in Poland and in Europe
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 307, s. 142-151, rys., bibliogr. 11 poz
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Polityka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Sektor motoryzacyjny, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Motoryzacja, Działalność gospodarcza
Automotive sector, Enterprise competitiveness, Motorization, Business activity
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem badań w niniejszej pracy jest identyfikacja głównych czynników, które wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw sektora motoryzacyjnego działających w Polsce i w Europie. Analizie poddane zostały te uwarunkowania konkurencyjności, które wiążą się z lokalizacją podmiotów gospodarczych. W toku badań wskazano główne czynniki i bariery wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw sektora motoryzacyjnego w Polsce i w Europie(abstrakt oryginalny)

This paper identifies the main factors influencing the competitiveness of automotive sector enterprises in Poland and in Europe. An analysis concerns competitiveness conditioning connected with economic entities localization. The survey shows that automotive sector enterprises competitiveness depends upon their organization, employees competence, elasticity, competitive prices, forward delivery, quality and lower costs. There are also threats that automotive sector can be exposed to growing employment costs, lack of management staff, low level of elasticity regarding work legislation, difficulties in making quick decisions if a center is localized abroad, low level of both investment encouragements as well as country engagement in new investment process.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Bank Danych Lokalnych GUS, www.stat.gov.pl (10.03.2013.).
  2. Bernaciak M., Cross-border competition and trade union responses in the enlarged EU: Evidence from the automotive industry in Germany and Poland, "European Journal of Industrial Relations" 2010, 16(2).
  3. Daszkiewicz N., Konkurencyjność. Poziom makro, mezo, i mikro, PWN, Warszawa 2008.
  4. Erlacher M., Automobilindustrie Ostdeutschland - Wege in die Zukunft, http://www.acod.de/media/ events/kongress2012/referate/erlacher_web.pdf (08.02.2013).
  5. Eurostat, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/search_database (20.03.2013.).
  6. Haslehner F., Wala T., Betriebliche Standortwahl - ein Überblick, Standort Centrope - theoretische Reflexionen, "Wirtschaft und Management. Schriftenreihe zur Wirtschaftswissenschaftlichen Forschung und Praxis", Fachhochschule des BFI Wien, Band 7, November 2007.
  7. Polski rynek motoryzacyjny. Ocena otoczenia gospodarczego, Deloitte, Motoldea, maj 2012, http:// www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/dla-prasy/Raporty/5849cb1d2bf47310VgnVCM2000001b- 56f00aRCRD.htm (12.01.2013.).
  8. Porter M.E., The Competitive Advantage of Nations, The Free Press, New York 1990.
  9. Porter M.E., Unternehmen können von regionaler Vernetzung profitieren, "Harvard Business Manager" 3/1999.
  10. Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  11. Rocznik statystyczny przemysłu 2012, GUS, Warszawa 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu