- Autor
- Górska-Warsewicz Hanna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Kształtowanie marek produktów innowacyjnych z uwzględnieniem czynników kulturowych
Development of Brands of Innovative Products Taking into Account Cultural Factors - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 4, s. 100-104, rys., tab., bibliogr. 18 poz.
- Słowa kluczowe
- Nowe produkty, Marka produktu, Strategia marki
New products, Product brand, Brand strategy - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono wybrane aspekty kształtowania marek produktów innowacyjnych z wykorzystaniem modelu Banerjee wskazującym na konieczność adaptacji marki do uwarunkowań kulturowych danego kraju. Stwierdzono, że zarządzanie procesem innowacyjnym dotyczy nie tylko zaprojektowania nowego wyrobu, ale przemyślanego działania w zakresie kreowania marki i dostosowania jej do preferencji konsumentów, aktualnych wzorców spożycia oraz szeroko rozumianych czynników kulturowych i politycznych. (abstrakt oryginalny)
The aim of this study was to present selected aspects of brands of innovative products with special attention given to cultural factors. The Strategic Brand-Culture Fit Model of Banerjee was used to evaluate the stages of new brands introduction. It is important for international companies to find out how consumers may respond to their initiatives of brand introduction or new communication. The Strategy Matrix can be used to identify the positions of particular brands. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Altkorn J. 2004: Wprowadzanie na rynek nowych produktów. [w:] Podstawy marketingu (red. J. Altkorn). Instytut Marketingu, Kraków.
- Banerjee S. 2008: Strategic brand-culture fit: A conceptual framework for brand management. Brand Management, nr 15, s. 5, 312-321.
- Dietl J. 1985: Marketing. PWE, Warszawa, s. 257.
- Farquhar P.H. 1989: Managing brand equity. Marketing Research, nr 1, s. 24-33.
- Foxall G.R., Goldsmith R.E. 1998: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. PWN, Warszawa.
- Griffin R.W. 2007: Podstawy zarządzania organizacjami. PWE, Warszawa.
- Haffer M. 1998: Determinanty strategii nowego produktu w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych. UMK, Toruń.
- Haffer M. 2000: Strategie produktowe wytwórców. [w:] Marketingowe testowanie produktów (red. S. Sudoł, J. Szymczak. M. Haffer). PWE, Warszawa.
- Hirschman E.C. 1983: Cognitive structure across consumer ethnic subcultures: A comparative analysis. Advances in Consumer Research, nr 10 , ss. 197-202.
- Keller K.L. 1993: Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing. nr 57, s. 1-22.
- Kotler Ph., Armstrong G., Wong J.V. 2002: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa.
- Реnс J. 1997: Leksykon biznesu. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
- Pomykalski A. 2001: Zarządzanie innowacjami. PWN, Warszawa - Łódź.
- Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W. 1998: Marketing. Dom Wydawniczy ABC.
- Rudnicki L. 2000: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa.
- Saaksjarvi M. 2004: Przyswajanie innowacji technologicznych przez konsumentów. Marketing i Rynek, nr 4, s. 41-43.
- Urbaniak M. 1998: Strategia jakości w marketingu przemysłowym. Alfa Wero, Warszawa.
- Urbaniak M. 2003: Nowy produkt. [w:] Zarządzanie produktem (red. B. Sojkin). PWE, Warszawa.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol