BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bąk Andrzej
Tytuł
Przegląd zastosowań metod symulacyjnych w badaniach własności conjoint analysis
Review of Applications of Simulation Methods in the Research of Conjoint Analysis Properties
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (8), 2001, nr 906, s. 107-117, bibliogr. 18 poz.
Tytuł własny numeru
Klasyfikacja i analiza danych : teoria i zastosowania
Słowa kluczowe
Modele symulacyjne, Metoda conjoint, Pomiar wieloczynnikowy
Simulation models, Conjoint method, Conjoint analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł przedstawia obszary badań z zakresu metodologii conjoint analysis, w których znajdują lub mogą znaleźć zastosowanie metody symulacyjne. (fragment tekstu)

The paper presents research procedure and main directions of uses of conjoint analysis in marketing research. On this background this paper shows research areas relating to methodology of conjoint analysis in of which methods of computer simulation are used. Computer simulation methods are applied to identification both formal, how as application conditions of usage various conjoint analysis algorithms. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Anttila M., van den Heuvel R.R., Molier K. (1980): Conjoint Measurement for Marketing Management. "European Journal of Marketing" Vol. 14, No. 7, 397-408.
  2. Bąk A. (1999a): Modelowanie symulacyjne wybranych algorytmów wielowymiarowej analizy porównawczej w języku C++. Wrocław, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  3. Bąk A. (1999b): Wybrane problemy metodologiczne conjoint analysis. "Przegląd Statystyczny", z. 4, t. 46, 475-488.
  4. Bąk A. (2000): Conjoint analysis jako metoda pomiaru postaw i preferencji konsumentów. IV Warsztaty Metodologiczne nt. Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych. Wrocław, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  5. Fishman G.S. (1981): Symulacja komputerowa. Pojęcia i metody. Warszawa, PWE.
  6. Green P.E., Srinivasan V. (1978): Conjoint Analysis in Consumer Research: Issues and Outlook. "Journal of Consumer Research" September 5, 103-123.
  7. Green P.E., Srinivasan V. (1990): Conjoint Analysis in Marketing: New Developments with Implications for Research and Practice. "Journal of Marketing" October, 54, 3-19.
  8. Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C. (1995): Multivariate Data Analysis with Readings. Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
  9. Kendall M.G., Buckland W.R. (1986): Słownik terminów statystycznych: Warszawa, PWE.
  10. Koleśnik K., Huzar Z., Fryźlewicz Z. (1976): Symulacja komputerowa. Wrocław, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej.
  11. Lilien G.L., Kotler P., Moorthy S.K. (1992): Marketing Models. Englewood Cliffs, Prentice-Hall.
  12. Mynarski S. (1977): Analiza rynku. Warszawa, PWN.
  13. Naylor T.H. (1975): Modelowanie cyfrowe systemów ekonomicznych. Warszawa, PWN.
  14. Tyszer J. (1990): Symulacja cyfrowa. Warszawa, WNT.
  15. Van der Lans I.A. (1992): Nonlinear Multivariate Analysis for Multiattribute Preference Data. Leiden, DSWO Press, Leiden University.
  16. Walesiak M., Bąk A. (2000): Conjoint analysis w badaniach marketingowych. Wrocław, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
  17. Walesiak M., Dziechciarz J., Bąk A. (1999): An Application of Conjoint Analysis for Preference Measurement. "Argumenta Oeconomica" No 1 (7), 169-178.
  18. Zeigler B. P. (1984): Teoria modelowania i symulacji. Warszawa, PWN.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1505-9332
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu