BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piesiur Tomasz
Tytuł
Analiza gałęzi gospodarczych pod kątem stopnia implementacji rozwiązań e-biznesowych
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Strategie i metodyka przekształcania organizacji w kierunku e-biznesu na podstawie technologii informacyjnej, 2006, s. 130-146, tab., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Administracja publiczna, Banki, Informatyzacja przedsiębiorstwa
e-business, Information and Communication Technology (ICT), Public administration, Banks, Computerization of the company
Abstrakt
Koniec ubiegłego wieku stał pod znakiem niezwykle optymistycznych prognoz analityków rynku dotyczących wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych on-line. Wizja konsumentów, którzy mieli prawie wszystko w dużych ilościach kupować w Internecie napędzała koniunkturę i inwestycje, jednak fakty okazały się inne. Zaczęto więc szukać nowych sposobów na wykorzystanie e-biznesu w codziennej działalności firm i instytucji, nie tylko w dziedzinie sprzedaży towarów on-line. W latach 1998-2000 nastąpiło swojego rodzaju "zachłyśnięcie" się możliwościami e-biznesu, natomiast w latach 2001-2003 ugruntowało się postrzeganie e-biznesu jako strategicznego kierunku rozwoju. Można to dostrzec analizując poniższe sektory polskiej gospodarki. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banachowicz E.: Czy firma wszystko musi robić sama? Outsourcing w strategii zarządzania instytucją. "Manager" 1998, nr 9.
  2. Ostateczna wersja Sektorowy Program Operacyjny - Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006, uwzględniająca wyniki negocjacji między Polską a Komisją Europejską przyjęta przez Radę Ministrów 16.03.2004 r.
  3. Gołębiewska M.: Informacje dają władzę. "Nowy Przemysł" 2004, nr 3.
  4. Kniaź A.: Wyboista infostrada, Teleinfo, październik 2003.
  5. Chełstowski D.: Nie było źle, będzie lepiej. Raport Teleinfo, styczeń 2004.
  6. Kulisiewicz T.: Informatyzacja na wyjściu na prostą. Raport Teleinfo, październik 2003.
  7. Kuśmierz M.: Na czym można zarobić. Raport Teleinfo, marzec 2004.
  8. WestLB Polska S.A. "Miesięczny Przegląd Ekonomiczny" 2004, nr 8-9.
  9. Molga J.: Interse na platformie, portal e-click.pl, www.e-click.pl/index.php?page=artykul&record=101.
  10. Centrum Prasowe.net, Elektroniczna strategia rządu, portal egospodarka.pl, http://www.egospodarka.pl/article/view/531/1/11.
  11. Wiśniewska J.: E-commerce21 w LWWG POLMOS Zielona Góra, portal Marketing.info.pl, www.marketing.info.pl/artykuly/artykul_4542.htm.
  12. Raport IAB Polska, Polski rynek internetowy po dwóch kwartałach wrzesień 2004.
  13. Zdunek M.: E-biznes - moda czy konieczność, portal finansowy Ban-kier.pl, http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?article_id=978807.
  14. Sierpacki B.: Przybywa "e" Raport Teleinfo, styczeń 2004.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu