BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Popielas Barbara
Tytuł
Optymalizacja procesu inwestycyjnego w branży hotelowo-gastronomicznej
Investment Process Optimization in Hotel and Catering Industry
Źródło
Studia Doktorantów / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2008, nr 4, s. 104-117, rys., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Hotelarstwo, Gastronomia, Proces inwestycyjny, Inwestycje, Usługi hotelowe, Działalność gospodarcza, Optymalizacja
Hotel industry, Gastronomy, Investment process, Investment, Hotel services, Business activity, Optimalization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Coraz prężniej rozwijający się przemysł rekreacyjny, wiążący ze sobą szereg funkcji, form i segmentów rynku, jest działalnością gospodarczą, przynoszącą korzyści zarówno organizatorom, jak i otoczeniu. Znając cel pobytu, rodzaj uprawianej turystyki, inwestor powinien określić kierunek działalności (misję), jej zakres i opracować założenia inwestycyjne czy też gospodarcze w już istniejącym środowisku. Ustalić może kierunek rozwoju obiektu z uwzględnieniem cech, na które musi zwrócić szczególną uwagę. Musi zadbać o szeroki zakres usług, jak również o to, aby nie stracić podstawowej przyczyny przyjazdów klientów. Ważne, aby atrakcje naturalne i sztucznie stworzone przyciągały klientów przez możliwie długi czas. Podstawowym celem jest bowiem zysk w jak najdłuższym czasie przy zachowaniu wysokiego poziomu obsługi klienta. Budowa obiektu hotelowo-gastronomicznego musi całkowicie współistnieć, tworzyć całość z oczekiwaniami rynku. Wiele czynników materialnych ma wpływ na tzw. popularność obiektu. Konsument bowiem jest wyczulony na nawet najdrobniejsze szczegóły. To inwestor musi dopasować swoje plany do oczekiwań klientów. Zyskowność turystyki będzie tym większa, im lepiej zaobserwujemy trendy i zachowania usługobiorców, będzie też zależna od dostępności dóbr, umożliwiających najwyższy poziom obsługi. Cel gospodarczy możliwy jest do osiągnięcia, jeśli poziom działań organizatorskich, marketingowych, logistycznych, produkcyjnych i usługowych stworzą warunki optymalizacji efektów, wynikających z właściwego planowania, organizowania i wykorzystania zasobów. Rozpoznane wymogi klienta, dostosowana baza oraz trafne prognozy dają szansę uzyskania założonych efektów. (fragment tekstu)

Capital expenditure, allocation of investment outlays aimed at creating or increasing fixed assets, and total outlay for creating, reconstructing or rebuilding production and non- production objects, always procures questions, anxiety and doubts. Recreational branch, especially hotel industry and catering business (as supportive service), is very vulnerable for changes in perception, creation and assessment of application of reserves. Proper management of an economic project requires proper energies and economic means. It also involves coexistence and mutual completion of marketing and logistics. Adequate grouping of interaction ranges and defining joint costs seem to be the way of rational integrated managing. The problem arises when trying to demarcate the difference between "basic service" and "supplementary service". Some questions appear when thinking about hotel and catering services in places other than hotel restaurants (for instance, in sea, air or overland means of transport). The biggest difficulties, however, emerge while trying to adjust the service to examined section of customers. Creation of new service building brings about some anxiety: whether it has proper location and good operating strategy in order to work effectively. It is stating the obvious that while planning investments, it is essential to define the aims of undertaken actions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abt S., Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1998
  2. . Ballou R.H., Business Logistics Management, Lestershire 1991.
  3. Ciesielski M., Logistyka w strategiach firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Poznań 1999.
  4. Definicje podstawowych pojęć z zakresu turystyki, Zeszyty Metodyczne GUS 1979, nr 30.
  5. Dziennik Ustaw nr 133 z 29 sierpnia 1997 r.
  6. Gabrusewicz W., Kamela-Sowińska A., Poetschke H., Rachunkowość zarządcza, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1996.
  7. Gołembski G., Metody symulacyjne rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2002.
  8. Harris P., Planowanie zysku w hotelarstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  9. Kornak A., Jak kierować hotelami i innymi obiektami noclegowymi?, PWN, Łódź 1990.
  10. Korzeń Z., Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 1999.
  11. Korzeń Z., Podstawy logistyki, Politechnika Wrocławska, Wrocław 1995.
  12. Lambert D.M., Stock J.R., Strategic Logistics Management, R.D. Irwin Inc., Boston 1993.
  13. Pfohl H.Ch., Zarządzanie logistyką, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1895-9970
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu