BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tul-Krzyszczuk Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wybrane uwarunkowania rozwoju sklepów dyskontowych i convenience w Polsce
Selected Conditions of Development of Discount and Convenience Stores in Poland
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 4, s. 341-345, tab., bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Sklepy dyskontowe, Sklepy convenience, Handel detaliczny, Rozwój handlu
Discount trade, Convenience stores, Retail trade, Trade development
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Dokonano analizy uwarunkowań rozwoju sklepów dyskontowych i convenience w Polsce. Na podstawie wyników stwierdzono, że kluczowy wpływ na rozwój tych placówek w ostatnich latach miały: globalizacja i internacjonalizacja gospodarki, zmiany zachowań konsumentów, procesy konsolidacyjne, zmiany jakościowe w technologii sprzedaży i ofercie asortymentowej, szybka reakcja na potrzeby konsumentów i szczególnie zauważalne w przypadku sklepów dyskontowych - pogłębiające się obecnie w Polsce spowolnienie gospodarcze, będące skutkiem międzynarodowego kryzysu gospodarczego. (abstrakt oryginalny)

In this paper there were presented analyzes of determinants of the development of discount and convenience stores in Poland. On the basis of the results found that a key influence on the development of these institutions have in recent years: globalization and internationalization of the economy, changing consumer behavior, consolidation processes, qualitative change in technology sales and offer product range, quick response to consumer demands and particularly noticeable in the case of discount stores - out of a deepening economic slowdown in Poland, as a result of the international economic crisis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chojnacka U. 2010: Formaty handlu - mają swoje pięć minut. Dyskonty. www.detaldzisiaj.com.pl/de-fault.asp?show=page&id= 13732, 25.11.2009.
  2. Czarkowska K., Bub K. 2006: Sklepy convenience - co to znaczy. www.wiadomoscihandlowe.pl/content/view/12140/9, 18.12.
  3. Domański Т. 2005: Strategie rozwoju handlu. PWE. Warszawa, s. 15.
  4. Emeryci najchętniej kupują w dyskontach, sklepach osiedlowych i na bazarkach. www.dlahandlu.pl/wiadomosci/ emeryci-najchetniej-kupuja-w-dyskontach-sklepach-osiedlowych-i-na-bazarkach,4798.html, 15.03.2010.
  5. Górski J. 2007: Czas zmian. Forum Mleczarskie, nr 1, s. 6.
  6. Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2010-2012. 2009: PMR Ltd.
  7. Janov J. 2009: Polski rynek handlu detalicznego najlepszy w Europie, www.inwestycje.pl/polska/polski_ry-nek_handludetalicznego_najlepszy_w_europie;75125;0.html, 12.11.
  8. Lokalizacja i ceny to główne powody wyboru sklepu dyskontowego. 2009: www.dlahandlu.pl, 15.01.
  9. Pasternak J. 2009: Rodzaje sklepów. Encyklopedia zarządzania. www.mfiles.pLpl/mdex.php/Podział_sklepów, 28.11.
  10. Rekordowe wyniki Jeronimo Martins za 2009 rok. 2010: Komunikat prasowy: www.biedronka.pl, 15.04.
  11. Sklepy convenience sprzedają mniej produktów chemicznych. 2010: www.dlahandlu.pl/wiadomosci/sklepy-convenience-sprzedaja-mniej-produktow-chemicznych,4868.html, 14.03.
  12. Stępień J. 2010a: Obroty dyskontów do 2014 r. wzrosną o 50 proc. www.handel-net.pl/handel-detaliczny/handel-nowoczesny/obroty-dyskontow-do-2014-r.-wzrosna-o-50-proc.html, 25.02.
  13. Stępień J. 201 Ob: Mniejszy udział żywności w wydatkach Polaków, www.handel-net.pl/raporty-i-analizy/anali-zy-rynku/mniejszy-udzial-zywnosci-w-wydatkach-polakow.html, 20.03.
  14. Sytuacja w handlu. Małe w odwrocie, convenience wciąż mocne. 2010: www.detaldzisiaj.com.pl/de-fault.asp?show=page&id=14264, 15.04.
  15. Szewczyk R. 2010: Formaty handlu - Convenience i dyskonty rosną najszybciej, www.detaldzisiaj.com.pl/default.asp?show=page&id= 14038, 15.03.
  16. Tul-Krzyszczuk A. 2009a: Tendencje rozwojowe w handlu detalicznym w Polsce. [w:] Handel detaliczny żywnością w Polsce (red. M. Kosicka-Gębska, A. Tul-Krzyszczuk, J. Gębski). Wyd. SGGW. Warszawa, s. 30-62.
  17. Tul-Krzyszczuk A. 2009b: Rola i struktura handlu w Polsce. [w:] Handel detaliczny żywnością w Polsce (red. M. Kosicka-Gębska, A. Tul-Krzyszczuk, J. Gębski). Wyd. SGGW, Warszawa, s. 12-25.
  18. Wendland P. 2009: Formaty handlu - komfortowe zakupy o każdej porze, www.detaldzisiaj.com.pl/de-fault.asp?show=page&id=13288, 26.09.
  19. Zaremba W. 2010: Handel detaliczny w Polsce. www.marketing-news.pl/theme.php7arHl025, 19.03.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu