- Autor
- Tul-Krzyszczuk Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Wybrane uwarunkowania rozwoju sklepów dyskontowych i convenience w Polsce
Selected Conditions of Development of Discount and Convenience Stores in Poland - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 4, s. 341-345, tab., bibliogr. 19 poz.
- Słowa kluczowe
- Handel detaliczny, Sklepy convenience, Sklepy dyskontowe, Rozwój handlu
Retail trade, Convenience stores, Discount trade, Trade development - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Dokonano analizy uwarunkowań rozwoju sklepów dyskontowych i convenience w Polsce. Na podstawie wyników stwierdzono, że kluczowy wpływ na rozwój tych placówek w ostatnich latach miały: globalizacja i internacjonalizacja gospodarki, zmiany zachowań konsumentów, procesy konsolidacyjne, zmiany jakościowe w technologii sprzedaży i ofercie asortymentowej, szybka reakcja na potrzeby konsumentów i szczególnie zauważalne w przypadku sklepów dyskontowych - pogłębiające się obecnie w Polsce spowolnienie gospodarcze, będące skutkiem międzynarodowego kryzysu gospodarczego. (abstrakt oryginalny)
In this paper there were presented analyzes of determinants of the development of discount and convenience stores in Poland. On the basis of the results found that a key influence on the development of these institutions have in recent years: globalization and internationalization of the economy, changing consumer behavior, consolidation processes, qualitative change in technology sales and offer product range, quick response to consumer demands and particularly noticeable in the case of discount stores - out of a deepening economic slowdown in Poland, as a result of the international economic crisis. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Chojnacka U. 2010: Formaty handlu - mają swoje pięć minut. Dyskonty. www.detaldzisiaj.com.pl/de-fault.asp?show=page&id= 13732, 25.11.2009.
- Czarkowska K., Bub K. 2006: Sklepy convenience - co to znaczy. www.wiadomoscihandlowe.pl/content/view/12140/9, 18.12.
- Domański Т. 2005: Strategie rozwoju handlu. PWE. Warszawa, s. 15.
- Emeryci najchętniej kupują w dyskontach, sklepach osiedlowych i na bazarkach. www.dlahandlu.pl/wiadomosci/ emeryci-najchetniej-kupuja-w-dyskontach-sklepach-osiedlowych-i-na-bazarkach,4798.html, 15.03.2010.
- Górski J. 2007: Czas zmian. Forum Mleczarskie, nr 1, s. 6.
- Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2009. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2010-2012. 2009: PMR Ltd.
- Janov J. 2009: Polski rynek handlu detalicznego najlepszy w Europie, www.inwestycje.pl/polska/polski_ry-nek_handludetalicznego_najlepszy_w_europie;75125;0.html, 12.11.
- Lokalizacja i ceny to główne powody wyboru sklepu dyskontowego. 2009: www.dlahandlu.pl, 15.01.
- Pasternak J. 2009: Rodzaje sklepów. Encyklopedia zarządzania. www.mfiles.pLpl/mdex.php/Podział_sklepów, 28.11.
- Rekordowe wyniki Jeronimo Martins za 2009 rok. 2010: Komunikat prasowy: www.biedronka.pl, 15.04.
- Sklepy convenience sprzedają mniej produktów chemicznych. 2010: www.dlahandlu.pl/wiadomosci/sklepy-convenience-sprzedaja-mniej-produktow-chemicznych,4868.html, 14.03.
- Stępień J. 2010a: Obroty dyskontów do 2014 r. wzrosną o 50 proc. www.handel-net.pl/handel-detaliczny/handel-nowoczesny/obroty-dyskontow-do-2014-r.-wzrosna-o-50-proc.html, 25.02.
- Stępień J. 201 Ob: Mniejszy udział żywności w wydatkach Polaków, www.handel-net.pl/raporty-i-analizy/anali-zy-rynku/mniejszy-udzial-zywnosci-w-wydatkach-polakow.html, 20.03.
- Sytuacja w handlu. Małe w odwrocie, convenience wciąż mocne. 2010: www.detaldzisiaj.com.pl/de-fault.asp?show=page&id=14264, 15.04.
- Szewczyk R. 2010: Formaty handlu - Convenience i dyskonty rosną najszybciej, www.detaldzisiaj.com.pl/default.asp?show=page&id= 14038, 15.03.
- Tul-Krzyszczuk A. 2009a: Tendencje rozwojowe w handlu detalicznym w Polsce. [w:] Handel detaliczny żywnością w Polsce (red. M. Kosicka-Gębska, A. Tul-Krzyszczuk, J. Gębski). Wyd. SGGW. Warszawa, s. 30-62.
- Tul-Krzyszczuk A. 2009b: Rola i struktura handlu w Polsce. [w:] Handel detaliczny żywnością w Polsce (red. M. Kosicka-Gębska, A. Tul-Krzyszczuk, J. Gębski). Wyd. SGGW, Warszawa, s. 12-25.
- Wendland P. 2009: Formaty handlu - komfortowe zakupy o każdej porze, www.detaldzisiaj.com.pl/de-fault.asp?show=page&id=13288, 26.09.
- Zaremba W. 2010: Handel detaliczny w Polsce. www.marketing-news.pl/theme.php7arHl025, 19.03.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol