BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wicka Aleksandra (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Świstak Jarosław (Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie)
Tytuł
Wykorzystanie metod badania aktywności mózgu (FMRI i EEG) w badaniach konsumentów
Using Survey Methods of the Activity of the Brain (FMRI and EEG) in Examinations of Consumers
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 4, s. 363-370, rys., tab., bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Badania konsumenckie, Psychologia decyzji, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Neuromarketing
Consumer research, Decision psychology, Consumer behaviour, Consumer decision, Neuromarketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu było przedstawienie możliwości wykorzystania metod neuromarketingowych w badaniach konsumentów. Dokonano oceny przydatności elektroencefalografii i funkcjonalnego rezonansu magnetycznego w różnie ukierunkowanych badaniach konsumenckich. Określono możliwości realizacji badań w Polsce przez analizę oferty agencji badawczych zajmujących się badaniami neuromarketingowymi. Stwierdzono, że w Polsce są dostępne wszystkie nowoczesne metody badawcze. (abstrakt oryginalny)

This paper aims to evaluate possibilities of using the neuromarketing based methods in research of consumer behaviour. The electroencephalography and functional magnetic resonance methods usefulness in different types of consumers behavior analyses were analyzed and described. It was established, that those methods are more efficient in examining the reaction of the consumer to the advertising. Availability of mentioned methods application In consumer's research bin Poland was also described. It was state that in Poland all modern research methods which are based on analysis of brain activity are available. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adler J., Bratkowski P. 2004: Neuromarketing. Newsweek, 4.07.2004, s. 53-56.
  2. Astan - Mózg przewiduje nasze decyzje. Rzeczpospolita, IV/2008. www.labdt.com, 12.03.2010.
  3. Anonim 2010. Neuromarketingowe testy reklam produktów spożywczych. www.research-pmr.com.pl. 05.03.2010.
  4. Falkowski A. 2008: Praktyczna psychologia poznawcza. Marketing i Reklama. GWP, Gdańsk.
  5. Falkowski A., Tyszka T. 2009: Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk.
  6. Fura M. 2008: Neuralia chce zarabiać w reklamie, badając mózgi, www.bankier.pl/wiadomosci/, www.labdt.com, 12.03.2010.
  7. Jagielska M. 2010: Romeo pije zero, Julia - Light - analizy marketingu w praktyce. II/2010, www.labdt.com. 12.03.2010.
  8. Katalog Rynek Badań. Badacze. 2009: Firmy badawcze. XIV Edycja PTBRiO. s. 26.
  9. Lindstrom M. 2009: Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym dlaczego kupujemy. Znak.
  10. Ohme R.K. 2007: Three methods of TV advertisements analysis via EEG. EduLAB Publishing, Warsaw (manuscript).
  11. Ohme R.K. 2008: Neuromarketing jako owoc mariażu nauki z biznesem. [w:] Marketing i Rynek, nr 2, s. 13-14.
  12. Ohme R.K. 2008a: Koniec romantycznej reklamy. [w:] Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta (red. H. Mruk, M. Sznajder). Wyd. Instytutu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, s. 26.
  13. Ohme R.K. 2009: Nieuświadomiony afekt. Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.
  14. Świstak J. Wicka A. 2010: Neuromarketing - "ścieżka dostępu do zachowań konsumenta"? Wyd. SGGW, Warszawa, Acta Scientarium Polonorium, Oeconomia, 9(1), s. 113-122.
  15. Wierciński A. 2008: Drogi i bezdroża marketingu: technologia medyczna w służbie uzdrawiania czy uzależniania. [w:] Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta (red. H. Mruk, M. Sznajder). Wyd. Instytutu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, s. 76-91.
  16. Wiśniewski L. J. 2010: Bóg w lewej półkuli mózgu. Pani, nr 3, s. 84.
  17. Wyatt J., Hicks M. 2010: Neuromarketing: Be inside the modern consumer's mind. http://www.imediaconnec-tion.com/content/22187.asp, 5.03.2010.
  18. www.neuralia.eu/, 18. 03. 2010.
  19. www.researh-pmr.com.pl, 15.03.2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu