BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Błaczkowska Anna
Tytuł
Analiza udziału w rynku podstawą podejmowania decyzji strategicznych
Market Share Analysis as a Basis for Strategic Decisions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (8), 2001, nr 915, s. 227-233, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Analiza rynku, Podejmowanie decyzji, Podejmowanie decyzji strategicznych
Market analysis, Decision making, Top-level decision makers
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono wybrane metody analizy udziału w rynku.

The article presents some selected methods of the market share analysis. The market share research enables a company to define its situation in relation to competitors and moreover to estimate its profitability. To carry out market share research requires a detailed identification of problems and targets which a company faces. It is also necessary to choose a method of market share research and to collect appropriate data. The determined market share is a basis for making strategic decisions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej. Wrocław: AK 1996.
  2. Encyklopedia organizacji i zarządzania. Warszawa: PWE 1981.
  3. Encyklopedia powszechna. Warszawa: PWN 1976.
  4. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe. Warszawa: PWE 1996.
  5. Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i Ska 1994.
  6. Walesiak M., Bąk A.: Realizacja badań marketingowych metodą conjoint analysis z wykorzystaniem pakietu statystycznego SPSS for Windows. Wrocław: AE 1997.
  7. Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu