BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trzeciak Dariusz
Tytuł
Zastosowanie sieci neuronowych w prognozowaniu sprzedaży w przedsiębiorstwie
Neural Network Application in Prognosis of Sale in an Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (8), 2001, nr 915, s. 234-240, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Sieci neuronowe, Prognozowanie sprzedaży
Neural networks, Sales forecasting
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy artykuł opisuje możliwość wykorzystania sieci neuronowej do prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Zostaną w nim przedstawione ogólne wiadomości o jednokierunkowych sieciach neuronowych typu perceptron oraz metodach i przyczynach planowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Zostanie także pokazany sposób określania architektury sieci neuronowej służącej jako narzędzie prognozowania sprzedaży na podstawie wybranych wielkości wpływających na sprzedaż. (fragment tekstu)

The article presents a possibility of neural network application in prognosis of sale in an enterprise. It describes generally how works neural network type perceptron, describes structure and method of training of neural network. The article says about levels and methods of planning of sale in an enterprise and includes example of neural network application in prognosis of sale in an enterprise on product level. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarski L., Borowiecki R., Duraj J., Kurtys E., Waśniewski T., Wersty B.: Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie. Wrocław: Wydawnictwo AE 1993.
  2. Cieślak M. (red.): Prognozowanie gospodarcze. Wrocław: Wydawnictwo AE 1993.
  3. Lichtarski I.: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wrocław: Wydawnictwo AE 1994.
  4. Kłeczek R., Kowal W., Woźniczka J.: Strategiczne planowanie marketingowe. Warszawa: PWE 1996.
  5. Korbicz I., Obuchowicz A., Ucinski D.: Sztuczne sieci neuronowe -podstawy i zastosowania. Warszawa: PLJ 1.994.
  6. Nowak E. (red.): Podstawy controllingu. Wrocław: Wydawnictwo AE 1996.
  7. Osowski S.: Sieci neuronowe. Warszawa: WPW 1994.
  8. Tadeusiewicz R.: Sieci neuronowe. Warszawa: RM 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu