BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowska-Brzezińska Mariola (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), Rudzewicz Adam (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Wpływ marketingu sensorycznego na decyzje konsumentów (znaczenie zmysłów)
Influence of Sensory Marketing on Consumers' Decisions
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2013, nr 6, s. 68-79, tab., rys., bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Sensoryczny profil produktu, Zachowania konsumenta, Percepcja produktu, Komunikowanie marketingowe, Marketing sensoryczny
Sensory profile of the product, Consumer behaviour, Product perception, Marketing communication, Sensory marketing
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Koncepcja marketingu sensorycznego jest efektywnym narzędziem strategii marketingowej szczególnie wykorzystywanym w obszarze marketingu w handlu, w którym duże znaczenie mają instrumenty wpływające na doznania zmysłowe klientów. Instrumenty marketingu sensorycznego aktywizują klientów do dokonania zakupu przez oddziaływanie na zmysł wzroku, słuchu, zapachu, smaku i dotyku. Konsument, który zaangażuje więcej zmysłów do oceny oferty produktowej firmy, lepiej utrwali w pamięci informacje o danym produkcie lub placówce handlowej. (abstrakt oryginalny)

The concept of sensory marketing is an effective tool for marketing strategy, specifically used in the field of marketing in commerce where the tools are used to affect customers' senses. Tools of sensory marketing activate customers to purchase through its impact on the people sense of sight, hearing, smell, taste, and touch. The consumer who engages more of the senses to rate the company's product offering, will better memorise the information about a given product or commercial institution. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chebat J.C., Michoń R. (2005), Mall atmospherics: the interaction effects of the mall environment on shopping behavior, "Journal of Business Research", No. 58.
  2. Grzybowska-Brzezińska M. (2012), Konsumenckie atrybuty jakości jogurtów, "Handel Wewnętrzny", tom III, maj-czerwiec.
  3. Grzybowska-Brzezińska M., Żuchowski I., Dawid E., Długołęcka K., Zaorska J. (2011), Merchandising - zagadnienia wybrane, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Agrobiznesu w Łomży, Łomża.
  4. Hulten B., Broweus N., Dijk M. (2011), Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa.
  5. Krishna A. (2009), Sensory marketing: Research on the sensuality of products, Taylor & Francis Inc.
  6. Lindstrom M. (2013), The sound of shopping, http://www.martinlindstrom.com/the-sounds-of-shopping/
  7. Musiał S. (2010), Wszystko naraz, "Marketing w Praktyce", nr 10.
  8. Pabian A. (2011), Marketing sensory czny, "Marketing i Rynek", nr 1.
  9. Rudzewicz A., Makarski S., Małysa-Kaleta A., Heryszek T. (2010), Innowacje w marketingu, Wydawnictwo UWM Olsztyn, Olsztyn.
  10. Rudzewicz A. (2010), Zapach jako skuteczne i nowoczesne narzędzie marketingu, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec.
  11. Sadowska M. (2010), Kolekcjonerzy wrażeń, "Marketing w Praktyce, nr 10.
  12. Schmitt B., Simonson A. (1999), Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  13. Skowronek I. (2011), Oddziaływanie zapachem jako forma marketingu sensorycznego, "Marketing i Rynek", nr 1.
  14. Stasiak W. (2005), Czar aromamarketingu, "Marketing w Praktyce", nr 3.
  15. Underhill P. (2001), Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klienta w sklepie, MT Biznes, Warszawa.
  16. Żurawski T. (2010), Co mogą zmysły w marketingu, "Marketing w Praktyce", nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu