BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grabowski Artur (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Ład prawno-ekonomiczny na niemieckim rynku praw do transmisji sportowych
Legal and Economic Order Sports Broadcast Market in Germany
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013, nr 130, s. 19-29
Tytuł własny numeru
Problemy gospodarki rynkowej : Polska i świat
Słowa kluczowe
Sport, Media, Kluby piłkarskie, Przedsiębiorstwo
Sport, Media, Football clubs, Enterprises
Kraj/Region
Niemcy
Germany
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza znaczenia ekonomicznego rynku medialnego dla niemieckiego sportu (w szczególności dwóch profesjonalnych lig piłki nożnej), jak również oddziaływania Federalnego Urzędu ds. Karteli z Bonn i organów Wspólnoty Europejskiej na ład prawno-ekonomiczny obowiązujący na niemieckim rynku praw medialnych.(fragment tekstu)

Media have an important role in the development of professional sport in Germany. Revenue from broadcast media have become an important source of external financing for German sports enterprises. Their sales are centralized and managed by a company specializing in Professional Leagues in Federal Republic of Germany. The increase in economic importance of sport and the legal system in this sector captured the attention of the Federal Cartel Office and the bodies of the European Community. The interventions of national and European institutions have influenced the changes in the legal order in this market by contributing to greater benefits for consumers, as well as to raise the competitiveness of German sports enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Die europäische Klubfussballandschaft. Benchmarking-Bericht zur Klublizensierung für das Finanzjahr 2010. UEFA, Nyon 2011, s. 56.
  2. Bälle, Tore und Finanzen II: Aktuelle Herausforderungen und Perspektiven im Profifuβball. Red. Ernst & Young. Essen 2005, s.19, 22, 28.
  3. Fan Power. Football Money League. Red. D. Jones. Deloitte Sport Business Group, Manchester 2012
  4. H. Vőpel: Fuβball-Management. Mikroőkonomische und spieltheoretische Modellierung von Managemententscheidungen im Profifuβball. Hamburgerisches Weltwirtschafts Institut. "Policy Report" 2011, nr 17, s. 11
  5. D. Wolf: Zentrale Vermarktung oder Einzelvermarktung von Mannschaftsport im Fernsehen? Die Sicht des deutschen und europäisches Kartellrechts. W: Sport und Medien. Rundfunkfreiheit, Wettbewerb und wirtschaftliche Verwertungsinteressen. Red. H.M. Schellhaaβ. Schriften zur Rundfunkőkonomie, Band 8, Institut für Rundfunkőkonomie - Universität Kőln,Vistas Verlag, Berlin 2000, s. 88.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu