BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kádeková Zdenka (Slovak Agricultural University in Nitra), Nagyová L'udmila (Slovak Agricultural University in Nitra)
Tytuł
Social Marketing Concept : Benefits of Using Pub Lic Relations in the Practice of Food Enterprises in Slovakia
Koncepcja marketingu społecznego - korzyści wykorzystania Public Relations w przedsiębiorstwach branży spożywczej na Słowacji
Źródło
Roczniki Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, 2012, t. 99, z. 3, s. 51-59, rys., bibliogr. 13 poz.
Annals of Agricultural Economics and Rural Development
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo rolno-spożywcze, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Public relations, Marketing społeczny
Agri-food company, Corporate Social Responsibility (CSR), Public relations, Social marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Republika Słowacka
Slovak Republic
Abstrakt
W opracowaniu zaprezentowano możliwości wykorzystania koncepcji marketingu społecznego w przedsiębiorstwach branży spożywczej na Słowacji. Opinia przedsiębiorstwa na rynku jest tworzona przez sposoby przyciąga do niego klientów i działania sprzyjające decyzji o zakupie. Działania public relations (PR ) tworzą podstawę rozwoju ekonomicznego przedsiębiorstwa i zwiększają jego możliwości konkurowania na rynku. Wyniki badań wskazują, że zastosowanie narzędzi PR (eventy, publicity i działania edukacyjne) generuje znaczne korzyści dla przedsiębiorstw branży spożywczej. Społecznymi efektami działań PR w praktyce są przede wszystkim budowa reputacji firmy oraz kreowanie świadomości konsumenta i szerszych społeczności. (abstrakt oryginalny)

Paper defines applying of social marketing concept in the practice of food enterprises in Slovakia and connected benefits. Under review were activities of Public Relations (PR ) and its most used tools in condition of the Slovak Republic - event marketing, publicity and education. The reputation of company leads customers to the company when deciding about purchase. Public relations create the base for an economic growth of the company and its prosperity, as well as the ability to survive in the fierce competition, which are considered as the economic benefits resulting from the application of PR activities, in the practice of food enterprises. The survey showed that using of chosen PR tools - events, publicity and education, offer significant benefits to food enterprises. Social benefits resulting from implementation of PR in their practice could be taken as building and protecting reputation and awareness in the public eyes. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Business Register. Ministry of Justice of the Slovak Republic, 12.05.2012, available online: http://www.orsr.sk
  2. Catherwood D.W. et al. 2005: The Complete Guide to special event management, Business Insights, Financial Advice and Successful Strategies from Ernst & Young, Advisors to the Olimpics, the Emmy Awards and the PGA Tour, New York, John Wiley & Son, 38.
  3. Gašparíková V., Nagyová Ľ. 2011: Efficiency of website promotion in agricultural resot, [In] Enterprise and competitive environment conference proceedings, Brno, March 10-11, Brno, Mendel University in Brno, 204-215.
  4. Horská E., Nagyová Ľ., Rovný P. et al. 2010: Merchandising and event marketing for agrifood products, Nitra, SUA, 329 p.
  5. Horská E., Ürgeová J. 2009: Preferences and Dilemmas: Food quality and country - of origin image perception in some central European countries, "Scientific Messenger of National University of Bioresources and Environment Management of Ukraine", Vol. 142, Part 1, Kyjev.
  6. Kleinová K., Ürgeová J. 2011: Country Image and Branding of Slovakia, "Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie - Polityki Europejskie, Finanse i Marketing", No. 5/54, 50-59.
  7. Kubicová Ľ., Kádeková Z. 2011: Marketing strategy of the new product introduction on the market, "Polityki europejskie", Vol. 54, No. 5, 78-90.
  8. Lušňáková Z., Kubicová Ľ., Kleinová K. 2010. Ethics in Business Firms Activities, [In] Marketing in Practice of Agrifood Sector, Nitra, SUA in Nitra, 55-61.
  9. Marček E. 2003: Corporate Social Responsibility and Involvement in Community Support, Panet, Partners for networking, online,[cit. 2011-10-02, available online: http://www.panet.sk
  10. Neopublic Porter Novelli (APR SR , IPRA ), 2012: online, cit. 2012-10-03, available online: http:// www.asociaciapr.sk
  11. Shukla N., Nuntsu N. 2005: Event Management: A Professional and Developmental Approach, Lansdawne, Juta Academic, 253 p.
  12. Statistical Office of the Slovak Republic. 2012: Agriculture: SO SR. Agricultural Services, RADELA , s.r.o., Bratislava, Food Enterprises, CD MP SR (PROD 3-04, Vol. 2-01), Radela, s.r.o.
  13. Zamazalová M. 2009: Marketing of Business Company. 1st Edition. Praha: Grada Publishing, a.s. 240 p.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2299-9566
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu