BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jeran Agnieszka (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy)
Tytuł
Internauta i jego aktywności - o paradoksie (nie)kompetencji polskich internautów na podstawie Diagnozy społecznej 2011
Źródło
e-mentor, 2012, nr 4, s. 34-39, tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Wyszukiwarki internetowe, Analiza statystyczna, Użytkownicy internetu, Poczta elektroniczna
Internet search engine, Statistical analysis, Internet users, e-mail
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Badania przeprowadzane wśród polskich internautów wskazują na istnienie znacznej rozbieżności pomiędzy zasięgiem użytkowania internetu rozumianym jako udział internautów w populacji a poziomem podstawowych kompetencji komputerowych, jakimi dysponują internauci. Wyniki "Diagnozy społecznej" z 2011 roku, wykorzystane do pogłębionych analiz statystycznych, pozwoliły dokładniej zbadać to zjawisko i sprawdzić, co robią użytkownicy internetu w trakcie korzystania z niego, skoro ich kompetencje są niskie. Za kluczowe dla analiz uznano przy tym użytkowanie wyszukiwarek internetowych. Zbadanie związków pomiędzy kompetencjami komputerowymi a czasem oraz częstotliwością korzystania z internetu i komputerów, a w szczególności z wyszukiwarek, potwierdza wstępną tezę o istnieniu nieco paradoksalnej rozbieżności. Paradoks ten odnieść można do analiz(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Batorski D., Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych, [w:] Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków - raport, "Contemporary Economics" 2011, t. 5, nr 3.
  2. Dijk J. van, Hacker K., The Digital Divide as Complex and Dynamic Phenomenon, "The Information Society" 2003, nr 19, s. 323.
  3. GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lat 2008-2010, informacje i opracowania statystyczne, Warszawa 2010.
  4. Kwiatkowska D., Dąbrowski M., Dojrzałość technologiczna uczniów w świetle wyników badań ankietowych, "e-mentor" 2012, nr 1 (43), www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/43/id/896, [10.05.2012].
  5. www.diagnoza.com, [01.03.2012].
  6. www.diagnoza.com, [08.10.2012].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu