BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rawa-Kochanowska Anita
Tytuł
Motywowanie w e-nauczaniu - z doświadczeń praktyka
Źródło
e-mentor, 2012, nr 4, s. 40-44, tab., wykr., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Motywacja do nauki, Edukacja elektroniczna, Kompetencje, Wyniki badań
e-learning, Motivation to learn, e-education, Competences, Research results
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Motywacja do uczenia się (szkolna) to czynnik dynamizujący bądź ukierunkowujący uczenie się jednostki. Wiąże się ona z odczuwaniem wiary we własne możliwości, z przekonaniem ucznia, że sprosta wszelkim wymaganiom, jakie stawia przed nim uczestniczenie w życiu szkoły. Motywowanie do nauki to jedna z podstawowych kompetencji nauczyciela i każdy z nich ma na to swoje sposoby. Jednakże e-nauczanie stawia przed nauczycielem nowe wyzwania. Niniejszy artykuł zawiera refleksje na temat pojęcia motywacji szkolnej w kontekście specyficznej sytuacji nauczania - e-learningu, a także przedstawia wyniki badań na temat oczekiwań, potrzeb i motywów deklarowanych przez e-studentów oraz stosowane przez autorkę sposoby motywowania uczestników studiów zdalnych.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Covington M.T., Teel K.M., Motywacja do nauki, GWP, Gdańsk 2004.
  2. Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Veda, Warszawa 1994.
  3. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki?, Civitas, Warszawa 2008; G. Mietzel, Wprowadzenie do psychologii, GWP, Gdańsk 2003.
  4. Kula I., Plebańska M., Ocena efektywności dydaktycznej e nauczania w opinii studentów, materiały z VII Konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, http://e-edukacja.net/siodma/referaty/Sesja_2b_4.pdf,M [11.07.2012].
  5. Kupisiewicz C., Dydaktyka ogólna, Oficyna Wydawnicza Graf Punkt, Warszawa 2000.
  6. Kwiatkowska D., Kwiatkowski P.P., An ideal online teacher as described by virtual students. Research report, [w:] A. Błachnio, A. Przepiórka, T. Rowiński (red.), Internet in Psychological Research, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2010.
  7. Łukaszewski W., Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych, [w]: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, GWP, Gdańsk 2000, tom 2, s. 427.
  8. Meger Z., Motywacja w nauczaniu zdalnym, "e-mentor" 2008, nr 4 (26), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/26/id/572, [22.01.2012].
  9. Mischke M., Stanisławska A.K., Wirtualny świat i jakość kształcenia. Kilka słów na temat organizacji badań jakości kursów zdalnych,http://home.agh.edu.pl/~mischke/upload/File/artykoly/Wirtualny_%20swiat_jakosc_ksztalcenia.pdf, [11.07.2012].
  10. Pawlak J., Wybrane psychologiczne uwarunkowania efektywnego korzystania z e-zajęć przez studentów, materiały z VIII Konferencji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, http://www.e-edukacja.net/osma/referaty/Sesja_3b_4.pdf, s. 8 [11.07.2012].
  11. Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Podstawy psychologii ogólnej, WSiP, Warszawa 1989.
  12. Wolski K., Motywacja wewnętrzna oraz chęć do korzystania z e-learningu - doniesienie z badań, "e-mentor" 2011, nr 1 (38), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/38/id/810, [08.07.2012].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu