BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lesiak-Bielawska Elżbieta Danuta
Tytuł
Nauczanie podstawowej anglojęzycznej terminologii muzycznej w formie blended learningu - wyniki badań
Źródło
e-mentor, 2012, nr 4, s. 50-55, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Nauczanie języków obcych, Edukacja elektroniczna, Metodologia badań, Zdalne nauczanie, , , Nauczanie hybrydowe
Foreign language teaching, e-education, Research methodology, e-learning, , , Blended learning
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników eksperymentu badającego wpływ zastosowania formy blended learningu na rozwój umiejętności studentów w zakresie komunikacji specjalistycznej w angielskim jako języku obcym (English for Specific Purposes), ze szczególnym uwzględnieniem języka przeznaczonego do celów zawodowych (English for Vocational Purposes). Opracowanie składa się z sześciu części. W pierwszej scharakteryzowano blended learning - jedno z możliwych zastosowań ICT w procesie dydaktycznym. Kolejne części poświęcone są analizie pojęcia dyskursu specjalistycznego i wybranej kategorii języka branżowego, a także prezentują hipotezy badawcze oraz wybraną metodologię badawczą. W podsumowaniu można znaleźć wnioski wynikające z przeprowadzonego eksperymentu oraz sugestie dotyczące ewentualnej kontynuacji badań opisywanego zagadnienia.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Botella Rodríguez M., Teaching English for nurses: Vocabulary learning, [w:] A. Bocanegra Valle, M. del Carmen Lario de Ońate, E. López Torres, (red.), English for Specific Purposes: Studies for Classroom Development and Implementation, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cádiz, Kadyks 2007.
  2. Chung T.M., Nation P., Identifying Technical Vocabulary, "System", nr 34.
  3. Dörnyei Z., Research Methods in Applied Linguistics, Oxford University Press, Oxford 2007.
  4. Dudley-Evans T., Jo St John M., Developments in English for Specific Purposes: A Multi-disciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge 2009.
  5. Grucza S., Specyfika uczenia języków specjalistycznych w świetle antropocentrycznej teorii języka, [w:] Publikacja jubileuszowa III. Lingwistyka stosowana - języki specjalistyczne - dyskurs zawodowy, Wydawnictwo Katedry Języków Specjalistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.
  6. S. Kossakowska-Pisarek, Konstruktywistyczne cechy technik nauczania na odległość na przykładzie kursu mieszanego na platformie Moodle, [w:] L. Rudak (red.), Wybrane zagadnienie e-edukacji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2009.
  7. Kubica M., Nauczanie i rozwijanie sprawności komunikacyjnych w obcojęzycznym dyskursie specjalistycznym. Potrzeby, wyzwania, innowacje, "Neofilolog" 2010, nr 35.
  8. Meara P., Vocabulary acquisition: A P. Meara, Vocabulary acquisition: A neglected aspect of language learning, "Language Teaching and Linguistics Abstracts" 1980, nr 1 (3).
  9. Navarro M., Perrea M.D., Propuesta de actividades para la enseńanza de vocabulario técnico naval, [w:] G. Durán, G. Aguado, I. Álvarez de Mon, M. García (red.), Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento, Servicios de Publicaciones de la Universidad Politécnica, Madryt 2003.
  10. Nunan D., Research Methods in Language Learning, Cambridge University Press, Cambridge 2004.
  11. Wilczyńska W. , A. Michońska-Stadnik, Metodologia badań w glottodydaktyce: Wprowadzenie, Avalon, Kraków 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu