BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Matviychuk Yaroslav (National University Lviv Polytechnics), Hasko Roman (National University Lviv Polytechnics), Hasko Olexandra (National University Lviv Polytechnics)
Tytuł
Creation of Third Generation e-Learning Systems Using Telepresence Robot and Specialized Visual Programming Language
Tworzenie systemów e-learningowych trzeciej generacji przy użyciu robota telepresence i specjalistycznego języka programowania wizualnego
Źródło
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2013, z. nr 36, s. 327-332, rys., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Komputerowe wspomaganie dydaktyki, Języki programowania, Technologie internetowe
e-learning, Information technology in teaching, Programing languages, Internet technologies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono typowe wady istniejących systemów e-learningowych opartych na Web 2.0 oraz zaproponowano podstawową strukturę ich nowej generacji. Kluczowym elementem tego rozwiązania jest robot telepresence sterowany za pomocą interfejsu WWW z elementami autonomicznego zachowania. Drugą ważną cechą jest wbudowany wizualny język programowania (VPL) pozwalający na wzmocnienie zarówno procesu uczenia się, jak i autonomii robota telepresence. Wykorzystano system oparty na MINDSTORMS, tablet PC działający pod systemem Android do wideokonferencji i serwer MOODLE do konstrukcji działającego prototypu zaproponowanego systemu e-learningowego z robotem telepresence. (abstrakt oryginalny)

The article describes the typical drawbacks of existing e-learning systems based on Web 2.0 and proposes the basic structure for a new solution. The key feature is a telepresence robot with elements of autonomous behaviour controlled via a web-interface. The second feature is the use of built-in visual programming language to empower both the learning process and the autonomy of the telepresence robot. A working prototype of the proposed e-learning system with telepresence robot based on MINDSTORMS, Android powered tablet PC for video and MOODLE-based server side was developed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Crane B.E., Using Web 2.0 Tools in the k-12 Classroom, Neal-Shuman Publishers Inc., 2009.
  2. Gindling J., Ioannidou A., Loh J., Lokkebo O., Repenning A., LEGOsheets: A Rule-Based Programming, Simulation and Manipulation Environment for the LEGO Programmable Brick, Proceeding of Visual Languages, Darmstadt, Germany, IEEE Computer Society Press, 1995.
  3. Markoff J., The Boss Is Robotic, and Rolling Up Behind You, The New York Times September 4, 2010.
  4. Matviychuk M., Hasko R., Hasko Ya., Intertpreted algorithmic language as the tool for extention of web-oriented e-learning and informations systems // Bulletin of Lviv Polytechnic National University "Computer Sciences and Information Technology" 694, 2011.
  5. McClure W.B., Nathan Blevins. Professional Android Programming with Mono for Android and .NET/C#, Wrox, 2012.
  6. Nagy A., The Impact of E-Learning, in: P.A. Bruck, A. Buchholz, Z. Karssen, A. Zerfass (Eds), E-Content: Technologies and Perspectives for the European Market. Berlin: Springer-Verlag, 2005.
  7. SCORM - Project Tin Can: Phase 3 - Capabilities, SCORM - Project Tin Can: Phase 3 - Capabilities. Rustici Sofftware. Retrieved 27, August 2012, http://scorm.com/tincancapabilities.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1898-5084
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu