BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wołoszyn Jan (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Twórczość jako czynnik wspierający rozwój obszarów wiejskich
Creativity as a Factor Encouraging the Development of Rural Areas
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 5, s. 259-263, bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Rozwój obszarów wiejskich, Rozwój gospodarczy, Postawa twórcza, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW)
Rural development, Economic development, Creative attitude, Knowledge-based economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano nową koncepcję rozwoju gospodarczego opartego na twórczości (GOT) oraz jej powiązanie z gospodarką wiedzy. Przedstawiono najważniejsze czynniki kształtujące sektor twórczy w gospodarce, które są jednocześnie elementami modelu GOT. Poruszono różne uwarunkowania przeniesienia założeń GOT na tereny wiejskie. (abstrakt oryginalny)

This article presents the new concept of economic development based on creativity (GOT) and its relationship to the knowledge economy. Presents the most important factors shaping the creative sector in the economy, which are also elements of the model of GOT. Discussed the various conditions of the transfer of assumptions GOT rural areas. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ambrosewicz-Jacobs J. 2004: Tolerancja. Jak uczyć siebie i innych. Wyd. Stowarzyszenie Willa Decjusza, Kraków, s. 22-24.
  2. Domański S.R. 1990: Gospodarka przestrzenna. PWN, Warszawa, s. 19.
  3. European Commission (EC). 2006: Economy of Culture In Europe. DG Education and Culture, Bruksela, s. 41-42.
  4. Florida R. 2005: The flight of the creative class. The new global competition for talent. Harper Business, New York.
  5. Florida R. 2006: Regions and universities can Foster a creative economy. The Chronicle of Higher Education Review, s. 1-29.
  6. Płuciennik E. 2009: Interakcyjna teoria zdolności J. Renzulli'ego a praktyka pedagogiczna. [w:] Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji (red. J. Łaszczyk, M. Jabłonowska). APS, Warszawa, s. 45.
  7. Pomiar działalności naukowej i technicznej 2005: Podręcznik Oslo. Publikacja OECD i Eurostatu, s. 48-49.
  8. Reber A.S., Reber E.S. 2008: Słownik psychologii. Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa, s. 778, 819, 900.
  9. Tomaszewski A. 2008: Normy a tolerancja. [w:] Porozmawiajmy. Europejskie debat o wartościach, (www.foch.pl), s. 29-30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu