BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowski Marcin
Tytuł
Zrównoważona karta wyników w e-learningu akademickim
Źródło
e-mentor, 2011, nr 1, s. 31-42, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zdalne nauczanie, Edukacja elektroniczna, Szkolnictwo wyższe, Cele strategiczne, Strategiczna Karta Wyników
e-learning, e-education, Higher education, Strategic goals, Balanced Scorecard (BSC)
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Bezpośrednie rezultaty działalności e-learningowej najczęściej mierzone są w odniesieniu do jakości kształcenia oraz kosztochłonności. W perspektywie jakości kształcenia do oceny wykorzystywane są różnego rodzaju metody pomiaru efektów dydaktycznych. Z kolei na płaszczyźnie finansowej do dyspozycji mamy szereg mierników efektywności kosztowej. Odrębnym zagadnieniem jest natomiast określenie sposobu kompleksowego pomiaru długookresowych efektów działalności e-learningowej, szczególnie w relacji do przyjętej strategii i wynikających z niej zadań stawianych przed inwestycją w e-edukację. Można przyjąć założenie, iż odpowiednie narzędzia w zakresie badania długookresowej efektywności wprowadza koncepcja zrównoważonej karty wyników (Balanced Scorecard) i jej praktyczne zastosowanie w e-learningu(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chodyński A., Jabłoński A.S., Jabłoński M.M., Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) w implementacji założeń rozwoju organizacji, Krakowskie Towarzystwo Ekonomiczne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2007.
  2. Chojnacki W., Badanie eye-tracking - jak zwiększać czytelność tekstu w internecie, "e-mentor" 2008, nr 2 (24).
  3. Deking I., Knowledge Scorecards - Bringing Knowledge Strategy into the Balanced Scorecard, Siemens AG, 2001.
  4. Fairchild A.M., Knowledge Management Metric via a Balanced Scorecard Methodology, Proceedings of the 35th Hawaii International Conference on System Science, 2002.
  5. Ghilic-Micu A., Mircea M., The e-business strategy management, "Economy Informatics" 2007, nr 1-4.
  6. Kaplan R., Norton D., Strategiczna Karta Wyników - mierniki, które prowadzą do sukcesu, "Harvard Business Review", I-II 1992.
  7. Kaplan R., Norton D., Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa 2007.
  8. Niven P.R., Balanced scorecards step-by-step for government and nonprofit agencies, wyd. 2, Wiley, New Jersey 2008.
  9. Pangarkar A.M., T. Kirkwood, The trainer's balanced scorecards: a complete resource for linking learning to organizational strategy, Pfeiffer, San Francisco 2009.
  10. Tyagi R.K., P. Gupta, Strategiczna karta wyników firm usługowych, PWN, Warszawa 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu