BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lipowska Joanna (Personnel Profile)
Tytuł
Cele i zagrożenia motywowania pracowników w organizacji. Dlaczego motywowanie pracowników jest potrzebne i jak uniknąć najczęstszych błędów?
Motivating employees in an organisation: objectives and risks. Why is motivating employees necessary and how to avoid mistakes?
Źródło
Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie, 2012, nr 2 (15), s. 41-49, bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Motywowanie pracowników, Pracownicy w organizacji
Motivating employees, Employees in the organization
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule Autorka przedstawiła najważniejsze przyczyny, dla których motywowanie pracowników w organizacji jest istotną kwestią. Przedstawiła związki motywowania z wynikami uzyskiwanymi przez firmę, wykorzystaniem potencjału pracowników, satysfakcją pracowników z pracy. Opisała najczęściej popełniane rodzaje błędów w motywowaniu pracowników. W ostatniej części artykułu zaproponowała rozwiązania, które osobom zajmującym się motywowaniem pracowników mogą pomóc w uniknięciu błędów przy tworzeniu systemów motywujących. (fragment tekstu z Wprowadzenia)

The article consists of three parts. The main reasons for motivating employees are presented in the first part. The relation between motivating and a company's results, employees' potential and their satisfaction is also described. Inappropriate motivating methods, such as: managers' wrong views on motivation, cultural or life value aspects, are characterized in part two. Pieces of practical advice, that can help to avoid mistakes presented in the article, are shortly described in part three. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bochniarz P., Zakrzewski M. (2010), Relacje, zaufanie i dobre miejsca pracy jako źródła innowacyjności i konkurencyjności firm. Innowacyjność 2010, Warszawa.
  2. Burchell M., Robin J. (2011), The great workplace. How to build it, how to keep it, and why it matters, San Francisco: Jossey-Bass.
  3. Drucker P.F. (1994), Praktyka zarządzania, Kraków.
  4. Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji, Gdańsk.
  5. Herzberg F. (1959), The Motivation to Work, Nowy Jork: John Wiley and Sons.
  6. Kaplan R.S., Norton D.P. (2002), The Brookings Institution analysis ofS&P 500 companies, Washington.
  7. Kopertyńska M.W. (2009), Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Warszawa: Placet.
  8. Maslow A. (2009), Motywacja i osobowość, Warszawa.
  9. McClelland D.C. (1985), Human Motivation, Scott Foresman, Glenview.
  10. McGregor D. (2002), The Human Side of Enterprise, Warszawa.
  11. Shiraev E., Levy D. (2001), Cross-cultural psychology, Critical Thinking and contemporary applications, Boston.
  12. Skinner B.F. (1953), Science and human behavior, Nowy Jork.
  13. Zimbardo P.G., Johnson R.L, McCann V. (2010), Psychologia kluczowe koncepcje. Motywacja i uczenie się, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1895-5088
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu