BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Boll Anikó (Szent István University, Gödöllő, Hungary)
Tytuł
Analysis of Customers Satisfaction of Agricultural Machineries from the Level of Producers and Traders in Germany
Analiza satysfakcji użytkowników maszyn rolniczych z punktu widzenia producentów i handlowców w Niemczech
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 6, s. 17-20, rys., bibliogr. 5 poz.
Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Słowa kluczowe
Przemysł maszyn rolniczych, Satysfakcja klienta, Marketing produktu
Agricultural machinery industry, Customer satisfaction, Product marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Niemcy
Germany
Abstrakt
Pojęcie "marketing" nie powinno być interpretowane wyłącznie jako sprzedaż w tradycyjnym znaczeniu, ponieważ zgodnie z jego nową interpretacją, pojęcie odnosi się do zadowolenia, a także pragnień klienta. Wiele ludzi myśli, że marketing mówi jedynie o sprzedaży i reklamie, ponieważ jesteśmy bombardowani codziennie przez spoty telewizyjne, reklamy w gazetach i Internecie. Konkurencyjność, charakterystyczną dla handlu samochodowego w Europie, można zaobserwować także w handlu maszyn rolniczych. Tylko ci handlowcy mogą odnieść sukces, którzy pracują profesjonalnie na każdym etapie procesu sprzedaży produktu. Niemiecki rynek maszyn rolniczych znajduje się obecnie w stagnacji, dlatego jest to przyczyną spadku sprzedaży maszyn rolniczych. Pomimo tej krytycznej sytuacji, niemieckie przedsiębiorstwa znalazły rozwiązanie dla przedstawionego problemu: poprawiają obsługę klienta, która w dużym stopniu może się przyczynić do zwiększenia sprzedaży. (abstrakt oryginalny)

The German agricultural machinery market is stagnating. This is the reason why it is difficult for German agricultural machinery manufacturers to increase their sales. In spite of this critical situation, the German agricultural machinery enterprises found a solution to the outlined problem: The improvement of the customer care which can largely contribute to customer contentment. The different dimensions of customer contentment are suggested by exploratory factor analysis in the SPSS-program and by additional considerations related to affinity. These dimensions are confirmed by means of factor analysis and the influence of these dimensions on the total contentment is quantified by applying structure equation models. By means of structure equation analysis, it becomes clear that several dimensions contribute to the total contentment of the customers. However, not all of these dimensions determine the origin of customer contentment to the same extent. The manufacturer's goal is to increase the total contentment of the customers. In order to reach this goal, these dimensions need to be focused on. In my dissertation I pay attention to these questions more deeply. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dichtl E., Schneider W. 1994: Kundenzufriedenheit im Zeitalter des Beziehungs-menagement. [in:] Lean Menagement ung lean Marketing (ed. C. Bełz, M. Schogel, M. Kramer). St. Gallen, p. 6-12.
  2. Reichardt I. 2004: Was bedeutet Kundenzufriedenheit? (www.prportal.de/dovvnloads/Kundenzufriedenheit-02.04).
  3. Seiwert. Lothar J. 2001: Kundenorientierte Unternehmensstrategie. (www.seiwert.de/downloads/nischenstrate-gie.pdf).
  4. Simon H., Homburg Ch. (ed.) 1997: Kundenzufriedenheit. 2. Aufl. Wiesbaden.
  5. Tse D., Wilton P. 1988: Models of consumer satisfaction formation: an extensions. Journal of Marketing Research, vol. 25, p. 204-212.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu