BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Boll Anikó (Szent István University, Gödöllő, Hungary), Muhlbauer Franz (Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Germany)
Tytuł
Why Is Customer Satisfaction Analysis Important in City Marketing
Dlaczego analiza satysfakcji klienta jest ważna w marketingu miasta
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 6, s. 21-25, rys., tab., bibliogr. 2 poz.
Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Słowa kluczowe
Satysfakcja klienta, Badanie satysfakcji, Marketing miejski
Customer satisfaction, Satisfaction research, City marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
"Marketing to nie wszystko, ale bez marketingu wszystko jest niczym!" Chociaż pojęcie "marketing miasta" jest znane nam od początku XX wieku, to jest jednym z najnowszych w dziedzinie nauki marketingu. Nabiera coraz większego znaczenia na szczeblu narodowym, a także na międzynarodowym. W krajach zachodnich, działania związane z marketingiem miasta zyskały znaczenie już od połowy lat 80. XX wieku. W tym samym czasie, wspólnoty miast stały się coraz bardziej "skupione na rynek", czyli bardziej "skoncentrowane na kliencie". Miasta postrzegają siebie, jako atrakcyjne miejsca docelowe turystów, próbują promować się w konkursach za pomocą miejscowych przedsiębiorstw, które przyciągają wykwalifikowaną siłę roboczą z krajów sąsiednich. Wartości życiowe i czas na odpoczynek stały się priorytetami, podobnie jak szkolenia i infrastruktura badawcza. Główne punkty koncepcji miasta odpowiadają na następujące pytania: na której pozycji się znajduje miasto w tym konkursie? Jak wygląda wizerunek miasta? Jak miasto będzie wyglądać za 10-15 lat? Podczas kształtowania miasta ważne jest opracowanie podstawowych kompetencji, jak i zalet lokalizacji i zastosowanie ich do rozwoju odpowiedniego profilu w przyszłości. (abstrakt oryginalny)

Szolnok is situated in the middle of the Great Plain, and it adjusts better to its environment. The city has a very favourable location as far as traffic is concerned, and on the other hand it is more environmentally friendly (a 'greener city') than its competitors. City marketing is one of the best methods which can make communication, cooperation and the urban coordination efficient. One of the major signs of a settlement's success is the satisfaction of target groups. The city is marketable, which means that by applying the appropriate sales methods the contentment of the inhabitants, tourists, investors and other target groups can be further enhanced. Customer contentment is a key factor in long-term business relationships. The main benefits of the creation of a city concept are the possibility of developing the city according to the needs of the target groups, the more efficient use of resources based on integrated approach and stronger target orientation arising from the collaboration of the citizens in the frames of an active, competitive civil society and the better organisation of services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Floodgates 1992: Customer satisfaction is the result of complex data processing which focuses on the evaluation of customer's comparison of his/her expectations and psychological Now/Expectation-Comparison, s. 3.
  2. Homburg C., Werner H. 1998: Kundenorientierung - mit System: Mit Customer Integration Ménagement zu profitablem Wachstum. Frankfurt/Main, New York.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu