BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Daróczi Miklós (Szent István University, Gödöllő, Hungary), Lajos Attila (Szent István University, Gödöllő, Hungary)
Tytuł
The Role of Customer Satisfaction in Quality Management
Znaczenie satysfakcji klienta w zarządzaniu jakością
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 6, s. 30-35, rys., bibliogr. 10 poz.
Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Słowa kluczowe
Standardy jakości, Zarządzanie jakością, Satysfakcja klienta
Quality standards, Quality management, Customer satisfaction
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pracy dokonano analizy znaczenia satysfakcji klienta w procesie zarządzania jakością. Wskazano na niedostateczną uwagę jaką firmy zwracają na satysfakcję klienta, wdrażając różne standardy zarządzania jakością. (abstrakt oryginalny)

Nowadays, the enterprises need to meet the customers' requirements, which are more specialized, in a rapidly growing economic competition. To meet these requirements the different characteristics and quality of products and services play a primary role. The tasks of quality management are the proper harmonization and development in order to meet the customers' requirements as perfectly as possible. However, the customers' satisfaction is more and more important in the life of the companies, generally there is not enough attention payed to know the opinions of the customers. According to our opinion, focusing on the customers' satisfaction would give the greatest results within the quality management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akar L.,Hegedűs M., Némethné Pál K., Papanek G., Petz R., Somogyi G., Vértes A., Lantos A., Simon G., Tordai N. 1999: A vevői és dolgozói elégedettség mérésének módszerei. GKI Gazdaságkutató Rt. -Marketing Centrum Országos Piackutató Intézet; Gazdasági Minisztérium Orszagos Műszaki Fejlesztési Bizottság megbízásaból, Budapest.
  2. Bálint J. 1998: Minőség - Tanuljunk és tanítsuk. Műszaki Könyvkiadó - Magyar Minőség Társaság.
  3. Garai T. 2002a: A vevőelégedettség javítása: új kíhivás. Minőségirányítás, műszaki ellenőrzés. 2. szám.
  4. Garai T. 2(102b: Az ISO 9001:2000 es a vevoelegedettseg. Minosegiranyitas. miiszaki ellenórzes. 10. szam.
  5. Gryna F.M., Chua R.C.H., DeFeo J.A. 2007: Juran's quality planning and analysis for enterprise quality. The McGraw-Hill Companies, Inc.
  6. Horváth A. 2001: A logisztika és a vevői elégedettség kapcsolata. (www.phd.lib.uni-corvinus.hu/175/01/ho-rvath annamaria_hun.pdf), 27.10.2009.
  7. Husti I. 2004: Minősegmenedzsment. Szent István Egyetemi Kiadó, Gödöllő.
  8. Husti I. 2009: A minőségmenedzsment elemei. Szent István Egyetemi Kiadó, Gödöllő.
  9. Markics J. 2004: Szolgáltatási színvonal, fogyasztói elégedettség és a fogyasztók megtartása. Marketing, 9.
  10. Petőcz M., Szabó J. 2003: Minőségirányítás - minőségmenedzsment. PMS 2000 Mérnöki Társaság, Budapest, p. 107-108.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu