BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Doligalski Tymoteusz (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Współtworzenie wartości z klientami zorientowane na innych klientów
Źródło
e-mentor, 2011, nr 1, s. 71-79, rys., bibliogr. 46 poz.
Słowa kluczowe
Tworzenie wartości, Web 2.0, Crowdsourcing, Plan strategiczny
Value creation, Web 2.0, Crowdsourcing, Strategic plan
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Współtworzenie wartości przez klientów zorientowane na innych jest niezwykle ciekawą koncepcją zarządczą. Istnieje wiele możliwości jej zastosowania, lecz wymagają one rozwinięcia odpowiednich zasobów i kompetencji. W opracowaniu przedstawiono różne podejścia do współtworzenia wartości, a także proponowaną kategoryzację tego zjawiska.
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ante S.E., Amazon: Turning Consumer Opinions into Gold, "Businessweek", 26.10.2009.
  2. Chesbrough H.W., Open innovation. The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business School Press, Boston 2003.
  3. Doligalski T., Czym się różni przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w zakresie relacji z klientami, "e-mentor" 2006, nr 3 (15).
  4. Doligalski T., Efekty sieciowe a strategie produktowe, "Marketing i Rynek" 2010, nr 11.
  5. Evans D.S., The Antitrust Economics of Multi-Sided Platform Markets, "Yale Journal of Regulation" 2003.
  6. Gilmore J.H., Pine B.J. II, The Four Faces of Customization, "Harvard Business Review", styczeń-luty 1997.
  7. Jenkins H., Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  8. Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, Warszawa 2007.
  9. Kleemann F., Voss G.G., Un(der)paid Innovators: The Commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing, "Science, Technology & Innovation Studies" 2008, t. 4, nr 1.
  10. Mackay Ch., Niezwykłe złudzenia i szaleństwa tłumów, WIG-Press ,1999.
  11. Prahalad C.K., Ramaswany V., Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, 2005.
  12. Rheingold H., Smart Mobs: The Next Social Revolution, Nowy Jork 2002.
  13. Surowiecki J., The wisdom of crowds: why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economies, societes, and nations, Londyn 2004.
  14. Tapscott D., Williams A.D., Wikinomia.
  15. Toffler, Trzecia fala, PIW, Warszawa 1997.
  16. Benkler Y., Wealth of Networks, http://www.benkler.org/wonchapters.html.
  17. Berg J.E., Nelson F.D., Rietz Th.A., Prediction market accuracy in the long run, International Journal of Forecasting" 2008, t. 24, nr 2. Crowdsourcing - why the power of the crowd is driving the future of business, http://crowdsourcing.typepad.com/cs/2006/06/crowdsourcing_a.html.
  18. Doligalski T., Multi-sided markets - rynki wielostronne, http://www.doligalski.net/multi-sided-markets/.
  19. Folding@home, http://folding.stanford.edu/.
  20. Gjerstad S., Risk Aversion, Beliefs, and Prediction Market Equilibrium, http://econ.arizona.edu/downloads/working_papers/Econ-WP-04-17.pdf.
  21. Goldenfinger, http://www.goldenline.pl/goldenfinger/info.
  22. JHackhausen ., Orakel aus dem Internet. Prognosebörsen sagen die Zukunft voraus, http://www.wiwo.de/technik/orakel-aus-dem-internet-161272/.
  23. Hollywood Games People Play, http://www.businessweek.com/technology/content/aug2006/tc20060804_618481.htm?chan=top+news_top+news.
  24. Innocentive, http://www.innocentive.com/crowd-sourcing-news/innocentive-at-a-glance.
  25. Innovation exchange, http://www.innovationexchange.com/.
  26. Intrade, http://www.intrade.com/jsp/intrade/help/index.jsp?page=general.html.
  27. Wstęp do Linuksa, http://www.linux.pl/?id=article&show=323.
  28. Iowa Electronic Markets, http://www.biz.uiowa.edu/iem/faq.html#whatis.
  29. Jaskowska B., O kulturze konwergencji słów kilka, Biuletyn EBIB 2008, nr 1 (92), http://www.ebib.info/2007/92/a.php?jaskowska.
  30. Johnson B., Zubka, "Guardian", 30.01.2007, http://www.guardian.co.uk/technology/2007/jul/30/zubka.
  31. King R., Hollywood Games People Play, http://www.businessweek.com/technology/content/aug2006/tc20060804_618481.htm?chan=top+news_top+news
  32. Knol, http://knol.google.com/.
  33. Lanier J., Digital Maoism: The Hazards of the New Online Collectivism, 30.05.2006, http://www.edge.org/3rd_culture/lanier06/lanier06_index.html
  34. Mozilla Europe FAQ, http://www.mozilla-europe.org/pl/about/faq/#free-software.
  35. One Billion Minds, http://www.onebillionminds.com/.
  36. Open Innovation, http://www.ninesigma.com/.
  37. OpenOffice, http://pl.openoffice.org/.
  38. Opis inicjatywy OScar, http://www.theoscarproject.org/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=22.
  39. Programiści facebooka, http://developers.facebook.com/.
  40. Raport firmy McKinsey: How companies are benefiting from web 2.0: McKinsey Global Survey Results, wrzesień 2009, http://www.mckinseyquarterly.com/Business_Technology/BT_Strategy/How_companies_are_benefiting_from_Web_20_McKinsey_Global_Survey_Results_2432.
  41. Rokicka-Broniatowska A., Modelowanie kompetencji w systemach nauczania zdalnego opartych na współpracy, referat na III Konferencję Rozwój e-edukacji w Ekonomicznym Szkolnictwie Wyższym, http://www.e-edukacja.net/trzecia/_referaty/12_e-edukacja.pdf.
  42. Schmundt H., Ideenbörse für Tüftler, "Der Spiegel" 2005, nr 51, http://wissen.spiegel.de/wissen/dokument/dokument.html?id=44850198&top=SPIEGEL.
  43. Seti@home, http://setiathome.ssl.berkeley.edu/.
  44. Silverthorne S., New Research Explores Multi-Sided Markets (wywiad z A. Hagiu), Harvard Business School, Working Knowledge, http://hbswk.hbs.edu/item/5237.html.
  45. World Community Grid, http://www.worldcommunitygrid.org/.
  46. Wolfers J., Zitzewitz E., Interpreting Prediction Market Prices as Probabilities, http://bpp.wharton.upenn.edu/jwolfers/Papers/InterpretingPredictionMarketPrices.pdf.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu