BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Györe Dániel (Research Institute of Agricultural Economics (AKI) in Budapest), Barkaszi Levente (Research Institute of Agricultural Economics (AKI) in Budapest)
Tytuł
Procurement Policy of Hungarian Food Retail Businesses - a Break-Out Opportunity for the Hungarian Wine Makers Through Direct Selling
Polityka zaopatrzenia sklepów z żywnością na Węgrzech - sprzedaż bezpośrednia szansą dla rynku wina
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 6, s. 44-48, tab., bibliogr. 7 poz.
Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Słowa kluczowe
Handel artykułami żywnościowymi, Rynek wina, Produkcja wina, Sprzedaż bezpośrednia
Food trade, Wine market, Wine production, Direct sales
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Węgry
Hungary
Abstrakt
W artykule dokonano analizy zmian w sektorze sprzedaży detalicznej na Węgrzech. Wskazano na postępujący proces globalizacji. Na przykładzie rynku wina zwrócono uwagę na sprzedaż bezpośrednią jako rozwojową formę polityki zaopatrzenia. (abstrakt oryginalny)

The globalisation of the Hungarian food retail business has left domestic suppliers largely defenceless against food retail chains. A possible solution to that problem might be the setting up of a system of direct selling. I would like to present the different forms and the significance of direct sales through the example of the Hungarian wine making sector. In Hungary the globalisation of the food retail sector commenced only in the late 1980s and largely took place in the 1990s. This process has left Hungarian suppliers largely defenceless against the food retail chains. Another problem in the sales process is that goods are reaching the final consumer through several stages. For all of these problems the setting up of a system of direct sales could offer a solution. There are several forms of direct selling but producers do not yet fully utilise the opportunities hidden in them. I started my research - opportunities for direct sales in the Hungarian wine making sector - in one of the biggest wine regions of the country (the Eger wine region) in March 2010. From my research to date I have concluded that there are significant differences among wine makers depending on the extent and the efficiency of the particular forms of direct sales they use. With conducting and processing further interviews plus the evaluation of the current situation of direct sales I intend to make suggestions for the sector's decision makers regarding modifying existing or adopting new legislation in order to facilitate the further spread of direct selling. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Alpári L., Farkas Z., Geönczeöl A., Nemes R., Sztakovics K. 2008: Wine Marketing Strategy 2009-2013. Magyar Bormarketing Kht, pp. 144.
  2. Bálint J., Juhasz M., Bálint A. 1999: Direct sales and regional development. Kistermelők Lapja, évf. 9, pp. 43.
  3. Fehér I. 2007: Opportunities of direct sales marketing and characteristic of rural development. Agroinform Kiadóház. Budapest. Falu XXII. évf. 1, pp. 55-62.
  4. Forgács C. 2008: Just because small, could be useful to society. A Falu, XXIII. évf. 1, pp. 17-39.
  5. Györe D., Hodina P., Horváth Z., Kemény G., Mizik T., Németh N., Stummer I., Thury E., Tunyoginé N.V., Varga T., Vágó Sz. 2007: The academic foundations and practice of agricultural pricing. Agrárgazdasági Tanulmányok, AKI, pp. 184.
  6. Györe D., Juhász A., Kartali J., Kőnig G., Kürthy Gy., Kürti A., Stauder M. 2009: The structure of the domestic food retailing, particularly the small farmers selling opportunities. Agrárgazdasági Tanulmányok, AKI, pp. 138.
  7. Maász J., Nagy A. 2009: Cheap shop ask for the people, (www.index.hu), 15.01.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu