BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sarmiento Camilo (University of Georgia, USA), Florkowski Wojciech J. (University of Georgia, USA)
Tytuł
A Model of Firm Growth Expectations for a Low-Tech Service Provider: The Case of Landscape and Lawn Care Services
Oczekiwany rozwój przedsiębiorstw o niskim zapotrzebowaniu na technikę na przykładzie usług w zakresie pielęgnacji trawników i środowiska
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2010, T. 12, z. 6, s. 156-162, tab., bibliogr. 16 poz.
Annals of the Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Słowa kluczowe
Analiza przestrzenna, Analiza danych, Badania ankietowe, Autokorelacja przestrzenna
Spatial analysis, Data analysis, Questionnaire survey, Spatial autocorrelation
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Analiza empiryczna skupia się na oczekiwaniach menadżera dotyczących wzrostu dochodów firmy świadczącej usługi malej architektury i bierze pod uwagę umiejscowienie firmy, na podstawie danych ankietowych model kwantyfikuje czynniki poziomu mikro i makro, które tłumaczą oczekiwania dotyczące przyszłych dochodów firm. Wyniki wskazują na znaczenie, zarówno elementów nieparametrycznych, jak i korelacji przestrzennej. (abstrakt oryginalny)

The empirical analysis of the lawn care and landscape manager expectations about the firm's revenue growth and accounts for firm's location modeling tis presented. Using the survey data the paper quantifies macro-and micro- economic of non-parametric elements and spatial correlation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chen J-H., Williams M. 1999: The determinants of business failures in the us low technology and high-technology industries. Applied Economics, no. 31, p. 563-1551.
  2. Dubin R. 1999: Spatial autocorrelation techniques for real estate data. Journal of Real Estate Literature, no. 7. p. 79-95.
  3. Feser E.J. 2001: A flexible test for agglomeration economies in two us manufacturing industries. Regional Science and Urban Economics, no. 31. p. 1-19.
  4. Gonzalo P.L. 1993: A consistent model specification test for nonparametric estimations of regression function models. Econometric Theory, no. 9, p. 77-451.
  5. Hardle W., Hall P., Marron J.S. 1998: How far are automatically chosen regression smoothing parameters from their optimum. Journal of American Statistical Association, no. 83, p. 86-101.
  6. Henderson J.V. 1986: Efficiency of resource usage and city size. Journal of Urban Economics, no. 19, p. 47-70.
  7. Honjo Y. 2004: Growth of new start-up firms: Evidence from the Japanese manufacturing industry. Applied Economics, no. 36, p. 55-343.
  8. Kelejian H., Robinson D. 1995: Spatial correlation: a suggested alternative to the autocorrelation model. [w:] In new directions in spatial econometrics (eds. L. Anselin, J.G.M. Florax). New York, Springer Verlag.
  9. Moomaw R.L. 1988: Agglomeration economies: localization or urbanization? Urban Studies, no. 25, p. 61-150.
  10. Nakamura R. 1985: Agglomeration economies in urban manufacturing industries: a case of Japanese cities. Journal of Urban Economics, no. 17. p. 24-108.
  11. National gardening association survey 1998-1999. The National Gardening Association. Burlington, Inc.
  12. Pagan A., Ullah A. 1999: Nonparametric econometrics. Cambridge University Press. Cambridge.
  13. Rice J. 1984: Bandwidth choice for nonparametric regression. Annual Statistics, no. 12, p. 230-1215.
  14. Robinson P.M. 1988: Root N consistent parametric regression. Econometrica. no. 56, p. 54-931.
  15. Silverman B.W. 1986: Density estimation for statistics and data analysis. New York. Chapman and Hall.
  16. Statistical abstract of the Untied States 2001: U.S. Department of Commerce. Washington. D.C.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu