BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marczuk Małgorzata
Tytuł
Licencje na polskim rynku na przykładzie branży upominkowej
Licences on the Polish Market on the Example of the Gift Industry
Źródło
Studia Doktorantów / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 6, s. 155-160, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Licencje, Rynek, Współpraca przedsiębiorstw, Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa
Licences, Market, Enterprises cooperation, Strategic management, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja zakresu i przedmiotu licencjonowania jako formy zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa na polskim rynku w branży upominkowej. Chodzi o licencjonowanie odniesione do relacji między firmami zagranicznymi a firmami działającymi na polskim rynku. Pytanie badawcze postawione przez autorkę brzmi: jak przedstawiają się zakres, formy, przedmiot i inne aspekty licencji w branży upominkowej wykorzystywanych przez polskie przedsiębiorstwa do produkcji i dystrybucji na polskim rynku artykułów upominkowych, m.in. maskotek, artykułów szkolno-biurowych, kartek okolicznościowych. Autorka dokonała przeglądu i analizy działalności firm z branży upominkowej w celu zidentyfikowania wykorzystania licencjonowania w ich działalności. (fragment tekstu)

The article is touching on the issue of licensing in a gift-stationery trade. The author is trying to find the answer to the question concerning the range of licences in the gift-stationery trade used by the polish enterprises for production and distribution of gift-stationery articles, such as among others, mascots, stationery products or greeting cards on the polish market. To achieve this aim both identification and characteristics of external licences, functioning on the polish market are made. On the basis of observation it has been stated that the polish gift-stationery enterprises use foreign licences for production and distribution of their product lines. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bańka M., Wielki słownik wyrazów obcych, wyd. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  2. Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002.
  3. Gorynia M., Strategia firm polskich wobec inwestorów zagranicznych, PWE, Warszawa 2005.
  4. Gorynia M., Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  5. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  6. Monkiewicz J., Licencje. Mity a rzeczywistość, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa 1983.
  7. Obłój K., Kradnijmy z dumą, "Manager Magazyn Edycja Polska" 2006, nr 12.
  8. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 2000.
  9. Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  10. Praktyka kierowania, red. D.M. Stewart, PWE, Warszawa 2002.
  11. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr., Kierowanie, PWE, Warszawa 2001.
  12. Strategiczne planowanie marketingowe, red. Styś A., PWE, Warszawa 2001.
  13. Strategie firm polskich wobec inwestorów zagranicznych, red. M. Gorynia, PWE, Warszawa 2005.
  14. Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania, red. K. Krzakiewicz, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006.
  15. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-8877
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu