BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olszewska Monika
Tytuł
Wpływ motywowania pracowników na ich zadowolenie z pracy
Motivating Employees and Its Influence on Their Job Satisfaction
Źródło
Studia Doktorantów / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 6, s. 182-192, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Zadowolenie z pracy, Praca, Motywowanie pracowników, Motywacja do pracy, Analiza empiryczna
Job satisfaction, Labour, Motivating employees, Work motivation, Empirical analysis
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zainteresowanie przedsiębiorstw wartością dla personelu jest skutkiem licznych badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, których wyniki pokazały, że zadowolenie klientów zewnętrznych i wewnętrznych jest ściśle powiązane z zadowoleniem personelu. Uzyskanie zadowolenia personelu wymaga prowadzenia odpowiedniej polityki wynagrodzeń1, dlatego kadra kierownicza jest coraz bardziej świadoma konieczności opracowania "skutecznych systemów motywowania"2. W motywowaniu rola kierownictwa jest najważniejsza. Kierownik ma nie tylko kompetencje zawodowe, ale też świadomość, że wykonywanie zadań przez jego podwładnych jest zdeterminowane ich wiedzą, umiejętnościami, zaangażowaniem i motywacją4. Motywowanie i wydajność, będące w centrum uwagi kierowników, są współzależne, tak samo jak sukces jednostki i sukces organizacji. (fragment tekstu)

This paper is an attempt at empirical verification of effectiveness of motivation, particularly in relation to meeting employees' expectations. Is it possible to motivate an employee so that he/she would follow the company's development strategy and, at the same time, to ensure his/her ultimate job satisfaction through fulfilling his/her needs? The author analyzes a few motivation theories and tools, and on the basis of her own research seeks confrontation between theory and practice. The article concludes with the final answer to the questions posed. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banach A., O szczęściu, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1988.
  2. Bartkowiak G., Psychologia zarządzania, Wydawnictwo ZCO, Zielona Góra 2003.
  3. Brilman Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002. Saint-Exupery de A., Twierdza, Muza, Warszawa 2006.
  4. Enkelmann B.N., Biznes i motywacja, Galaktyka, Łódź 1997.
  5. Gross D., Forbes o największych sukcesach w świecie biznesu, WNT, Warszawa 1999.
  6. Jankowski W., Śmierć kreatywności, "Global Business" 1999, nr 1.
  7. Karney E.J., Człowiek i praca, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998.
  8. Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1998.
  9. Kotarbiński T., Medytacje o życiu godziwym, Wiedza Powszechna, Warszawa 1966.
  10. Kotarbiński T., Żyć zacnie, Nasza Księgarnia, Warszawa 1989.
  11. Kozdrój A., Zarządzanie potencjałem ludzkim, Centrum Kreowania Liderów, Kłudzienko 1995.
  12. McKenna E., Zarządzanie zasobami ludzkim, Gebethner & S-ka, Warszawa 1997.
  13. Tatarkiewicz W., O szczęściu, PWN, Warszawa 1985.
  14. Sankowski T., Z myślą o kliencie, "Global Business" 1998, nr 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1689-8877
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu