BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banach Edyta
Tytuł
Znaczenie etyki w relacjach biznesowych
Importance of ethics in business relations
Źródło
Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty, 2013, nr 2 (28), s. 115-123, wykr., rys., bibliogr. poz. 11
Education of Economists and Managers : problems, innovations, projects
Słowa kluczowe
Wartość fundamentalna, Etyka, Etyka biznesu, Wartości w biznesie
Fundamental value, Ethics, Business ethics, Values ​​in business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł omawia kwestię coraz większego znaczenia etyki w relacjach biznesowych, czyli szeroko pojętych stosunkach zachodzących między przedsiębiorstwem a interesariuszami zewnętrznymi. Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, jakie motywy stoją za deklarowaniem uznawania etyki jako wartości fundamentalnej w przedsiębiorstwach, promowaniem jej poprzez różnego rodzaju programy etyczne oraz czy deklaracje przedsiębiorstw w tym zakresie mają odzwierciedlenie w rzeczywiści. W artykule przedstawiono badania, które na ten temat przeprowadzono wśród przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)

The article discusses the issue of increasing importance of ethics in business relations. It tries to answer the question what motives are behind the promotion of business ethics by enterprises and whether the declarations of corporate ethical behavior are reflected in real business. The article presents a research conducted into the subject matter. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barcik, A. (2000), Etyka biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem w polskiej gospodarce rynkowej, Agencja Wydawnicza Trio, Katowice.
  2. Jeurinssen, R. (2007), Ethics & Business, VanGorcum.
  3. Porębski, Cz. (1997), Czy etyka się opłaca? Zagadnienia etyki biznesu, Wyd. "Znak", Kraków.
  4. Pratley, P. (1998), Etyka w biznesie. Podstawy zarządzania, Gebethner i s-ka, Warszawa.
  5. Rok, B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
  6. Sternberg, E. (1998), Czysty biznes, PWN, Warszawa.
  7. Sternberg, E. (2000), Just business. Business Ethics in Action, Oxford.
  8. Węgrzecki, A. (1999), Etyczne fundamenty gospodarowania, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  9. Europejskie Badanie Nadużyć Gospodarczych 2011, Po kryzysie uczciwość pod nadzorem, raport Ernst & Young.
  10. 12 światowe badanie nadużyć gospodarczych, O krok dalej: miejsce na uczciwość w biznesie, raport Ernst&Young.
  11. Chartered Institute of Management Accountants www.cimaglobal.com Ernst&Young www.ey.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-087X
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0009.6323
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu