BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jawor-Joniewicz Anna (Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Tytuł
Budowanie zaangażowania pracowników na przykładzie DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
Building Employee Engagement at DHL Express (Poland) Sp. z o.o. [Ltd.] : a Case Study
Źródło
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2014, nr 2, s. 53-63, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Studium przypadku, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Partycypacja pracowników w zarządzaniu, Komunikowanie wewnętrzne, Rozwój zawodowy pracownika, Kultura organizacyjna, Postawy pracowników, Zaangażowanie pracowników
Case study, Human Resources Management (HRM), Personnel participation in management, Internal communication, Professional development of employees, Organisational culture, Employee conducts, Employees' engagement
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
DHL Express Poland Sp. z o.o.
Abstrakt
Artykuł koncentruje się na problematyce budowania zaangażowania pracowników. Jego celem jest prezentacja wybranych praktyk stosowanych w tym zakresie przez firmę DHL Express (Poland) Sp. z o.o., której wysoki poziom zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) potwierdzają m.in. wyróżnienia w konkursie "Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi". Analizie, z uwzględnieniem ich pozytywnego wpływu na budowanie zaangażowania osób zatrudnionych, zostały poddane m.in. rozwiązania w obszarze partycypacji pracowniczej, przywództwa, komunikacji wewnętrznej, wynagradzania, rozwoju oraz kształtowania kultury organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)

This article focuses on questions of improving employee engagement. Its purpose is to present some selected practices for building employees engagement as implemented by DHL Express (Poland). This company's high HRM level was confirmed by the Leader in Human Resource Management Leader competition. Analysis, which encompassed the positive impact of these practices on building employee engagement, looked into employee participation, leadership, internal communications, compensation and benefits, employee development, and the shaping of organizational culture. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowska S., red. (2010), Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji, Warszawa Wydawnictwo C.H. Beck.
  2. Cook S. (2008), The Essential Guide to Employee Engagement. Better business performance through staff satisfaction, Kogan Page Limited.
  3. Croston D. (2008), Employee Engagement. The People First. Approach to Building a Business, Sydney, Moonstone Media.
  4. Federman B. (2009), Employee engagement. A Roadmap for Creating Profits, Optimizing Performance, and Increasing Loyalty, San Francisco, Jossey-Bass.
  5. Gebauer J., Lowman D. (2008), Closing the engagement gap: How great companies unlock employee potential for superior results, New York, Penguin Group.
  6. Kaye J.-E. (2012), Zatrzymaj najlepszych. 26 strategii budowania zaangażowania pracowników, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  7. Kochan T.A., Dyer L. (1993), Managing transformational change: the role of human resources professionals, International Journal of Human Resource Management, nr 4 (3).
  8. Rashid Z.A., Sambasivan M., Johari J. (2003), The influence of corporate culture and organisational commitment on performance, Journal of Management Development, nr 22 (8).
  9. Smith J. (2006), Empowerment. Jak zwiększać zaangażowanie pracowników, Gliwice, Wydawnictwo Helion.
  10. Smythe J. (2009), CEO dyrektor do spraw zaangażowania, Warszawa, Wydawnictw Wolters Kluwer.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0874
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu