BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mruk Henryk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Związki konsumpcji z rozwojem społeczno-gospodarczym
Relations of Consumption with the Socio-Economic Development
Źródło
Konsumpcja i Rozwój, 2011, nr 1, s. 16-25, bibliogr. 22 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Konsumpcja, Zachowania konsumenta, Proces podejmowania decyzji, Rozwój społeczno-gospodarczy, Neuromarketing
Marketing, Consumption, Consumer behaviour, Decision making process, Social economic development, Neuromarketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nowe metody badań zachowań konsumentów, w tym rezultaty poznawcze neuromarketingu, pozwalają na doskonalenie wiedzy na temat procesów decyzyjnych nabywców. Rozwój ekonomii behawioralnej podkreśla znaczenie sfery emocjonalnej w zachowaniach konsumentów. Pozwala to na coraz bardziej skuteczne stosowanie technik marketingowych w procesie badania oraz zaspokajania jawnych i niejawnych potrzeb nabywców. Wszystko to wpływa na wzrost poziomu i zmianę struktury konsumpcji, której związki z rozwojem społeczno-gospodarczym stają się coraz bardziej złożone i trudne do przewidywania. Rodzi to zapotrzebowanie na prowadzenie interdyscyplinarnych badań nad konsumpcją i jej związkami z rozwojem społeczno-gospodarczym. (abstrakt oryginalny)

The new methods of surveys of consumers' behaviour, including cognitive results of neuromarketing, allow improvement of our knowledge of the purchasers' decision-making processes. Development of the behavioural economy emphasises importance of the emotional sphere in consumers' behaviour. This allows for more and more efficient use of marketing techniques in the research process and meeting consumers' explicit and implicit needs. All this affects growth of the level and change of the consumption pattern whose relations with the socio-economic development become more and more complex and difficult to foresee. This entails the demand for carrying out interdisciplinary surveys on consumption and its relations with the socio-economic development. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anderson Ch., Długi ogon, Media Rodzina, Poznań 2009.
  2. Ariely D., Potęga irracjonalności, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2009.
  3. Comstock B., Gulami R., Ligurio S., Uwolnij pełen potencjał marketingu, Harvard Business Review Polska 2010/2011.
  4. Covey S., 7 nawyków skutecznego działania, Medium, Warszawa 1996.
  5. Czerwiński Z., Dylematy ekonomiczne, PWE, Warszawa 1992.
  6. Damasio A., Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzki mózg, Rebis, Poznań 1999.
  7. Frydman R., Goldberg M.D., Phelps E.S, Imperfect Knowledge Economics: Exchange Rates and Risk, Princeton University Press, Princeton 2007.
  8. Gladwell M., Co widział pies i inne przygody, Znak, Kraków 2011.
  9. Horowitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
  10. Lindstrom M., Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak, Kraków 2009.
  11. Michalik M., Pilarczyk B., Mruk H., Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym, Wolters Kluwer, Warszawa 2011.
  12. Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, red. H. Mruk, M. Sznajder, UP, Poznań 2008.
  13. Ostrowska I., Model kształtowania lojalności konsumentów w stosunku do marki (na podstawie wybranych produktów konsumpcyjnych), US, Szczecin 2010.
  14. Sprenger R., Zaufanie, MT Biznes, Warszawa 2009.
  15. Sztompka P., Zaufanie, Znak, Kraków 2007.
  16. Świat w pigułce, rozmowa J. Żakowskiego z prof. Z. Baumanem, Polityka, 22.12.2010.
  17. Underhill P., Dlaczego kupujemy, MT Biznes, Warszawa 2001.
  18. Virapen J., Skutek uboczny - Śmierć, Wydawnictwo Publicat, Warszawa 2011.
  19. Zachowania polskich konsumentów w warunkach kryzysu gospodarczego, praca zbiorowa pod red. E. Kieżel i S. Smyczka, Placet, Warszawa 2011.
  20. Zalega T., Teorie konsumpcji i zachowań konsumenta, PWE, Warszawa 2011.
  21. Zaltman G., Zaltman L., Metafora w marketingu, Rebis, Poznań 2010.
  22. Zweig J., Twój mózg, twoje pieniądze, MT Biznes, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-6929
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu