BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kusińska Alicja (Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania)
Tytuł
Hierarchia uznawanych wartości jako czynnik kreujący popyt i konsumpcję
Hierarchy of the Acknowledged Values as a Factor Creating Demand and Consumption
Źródło
Konsumpcja i Rozwój, 2011, nr 1, s. 93-107, wykr., tabl., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Badania konsumenckie, Konsument
Consumer behaviour, Consumer research, Consumer
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedmiotem opracowania są hierarchia uznawanych wartości i aspiracje konsumentów, z uwzględnieniem ich zróżnicowania w zależności od miejsca zamieszkania (określonego na poziomie grupy województw o podobnej strukturze konsumpcji) oraz od typu konsumentów. Rozwijając problem zróżnicowania zachowań konsumpcyjnych w zależności od typu konsumentów, przedstawiono przykładowo charakterystykę postaw wobec wyposażenia gospodarstw domowych w dobra trwałego użytkowania. Podstawę analizy stanowią wyniki badania empirycznego przeprowadzonego w drugim półroczu 2010 r. w zbiorowości próbnej, obejmującej 1320 respondentów. (abstrakt oryginalny)

The subject matter of the treatise is a hierarchy of acknowledged values and consumers' aspirations, taking into account their diversification depending on the residence (described at the level of a group of provinces with a similar consumption pattern) and on the type of consumers. Explicating the problem of diversification of consumer behaviour depending on the type of consumers, there is presented, as an example, description of attitudes towards equipment of households with durables. The basis for analysis is formed by the results of empirical research carried out in the second half of 2010 on a sample of 1320 respondents. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gutman J., A means-end chain model based on consumer categorization, "Journal of Marketing" 1982, nr 2.
  2. Kusińska A., Typologia konsumentów z klasy średniej według zachowań na rynku, (w:) A. Kusińska i D. Szepieniec-Puchalska, Aspiracje i zachowania konsumentów z klasy średniej, IRWiK, Warszawa 1994 (maszynopis powielony).
  3. Kusińska A., Typologia konsumentów według zachowań na rynku produktów żywnościowych, "Handel Wewnętrzny" 1997, nr 6.
  4. Kusińska A., Wartości wiązane przez konsumentów z mieszkaniem, "Handel Wewnętrzny" 1998, nr 6.
  5. Kusińska A., Typologia rodzin ludzi młodych jako uczestników rynku, (w:) A. Kusińska (red.), Rodziny ludzi młodych jako uczestnicy rynku. Diagnoza i typologia, PWE, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-6929
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu